Makuelämyksiä ja tietoa - Fazerin makeisuutuudet saapuvat kauppoihin syyskuun alussa

Vierailu makeistehtaalle on monen lapsen - ja aikuisenkin – unelma. Fazerin makeistehtaalle on päässyt vierailemaan jo yli 60 vuoden ajan ja vuosittain kymmenet tuhannet vierailijat saapuvat tutustumaan kotimaiseen valmistukseen Vantaan suklaatehtaallemme. Tulevaisuudessa vierailuelämys tulee olemaan entistäkin elämyksellisempi, kun kokonaan uusi Fazerin vierailukeskus avaa ovensa lokakuussa 2016. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.visitfazer.com

Fazerin kaakaovision mukaisesti vuonna 2017 kaikki käyttämämme kaakao täyttää vastuullisuuden kriteerit. Vuonna 2016 vastuullisen kaakaon osuuden on arvioitu nousevan jo 85 prosenttiin ja se muodostuu sertifioidusta (UTZ, Rainforest Alliance ja Fairtrade Cocoa Programme) sekä suorien viljelijäohjelmien (Ecuador ja Nigeria) kautta ostetusta kaakaoraaka-aineesta.

Syksyn aikana Fazerin Sininen -suklaalevyjen pakkauksiin lisätään tietoa vastuullisesta kaakaonhankinnasta. ”Meillä on huippuluokan kaakaonhankintaohjelma ja asiantuntijamme ovat tehneet todella pitkäjänteistä työtä tavoitteiden saavuttamiseksi. Visiomme täyttyminen on lähellä ja nyt on aika kertoa saavutuksistamme myös pakkauksissa” kertoo Fazer Makeisten toimitusjohtaja Rolf Ladau. Lisätietoa löytyy syyskuun alusta lähtien osoitteesta www.forbettercocoa.com

Karl Fazer Berry Pearls Mansikka 90 g
Karl Fazer Berry Pearls Karpalo 90 g

Mansikka on nyt Sininen! Karpalo on nyt Sininen!

Uudenlainen, henkilökohtainen, mukaan otettava pikkuherkku. Pakastekuivatut kokonaiset mansikat ja karpalot on kuorrutettu runsaalla kerroksella Fazerin Sininen –maitosuklaata.

Kaunis seisova pakkaus kulkee kätevästi mukana ja on juuri sopivan kokoinen omaan herkutteluun.

Mariannen uusi ilme

Mariannen uudistunut kaunis pussi on ilmeeltään piparminttuisen raikas – sitä on kiva ostaa itselle tai laittaa esille tarjottavaksi.

Pure Dark Lemon Squeezy 95 g

Uusi Pure Dark Lemon Squeezy sisältää Fazerin laadukasta ja herkullista 70 % tummasuklaata sekä raikkaan ja sitruunaisen makuvivahteen.

Remix Mad 350 g

Party-sarjan uutuuspussi Remix Mad pitää sisällään todella
mielenkiintoisia makuja ja uusia yllättäviä muotoja mm. kummitus- ja mörkökarkkeja sekä kirpeitä happokieliä. Amerikan pastillit ovat kiva suklainen lisä pussissa.

Kummitukset: banaanitoffeen makuinen karkki, sokeroitu
Tutti Frutti salmiakkirenkaat
Pirut: mansikkaenergian makuinen karkki, sokeroitu
Skolekridt salmiakkilaku
Amerikan pastillit: kaikki kolme väriä
Pääkallot: colan makuinen karkki, sokeroitu
Happokielet:
Vihreä: pinkki greippi
Punainen: vadelma,
Keltainen: banaani,
Oranssi: persikka, happosokeroitu

Xylimax PRO Menthol 80 g

Xylimax Menthol täysksylitolipurukumi on syksyn raikkain ja maukkain purkkauutuus. Makeutettu vain ksylitolilla, ei sisällä muita makeutusaineita. Valmistettu Karkkilassa.

Fazer Lakritsi –patukat

Fazer Lakritsi –patukat ovat täysin uudistuneet. Lakritsin reseptiin on tuotu lisää pehmeyttä yhdistettynä uusin raikkaisiin makuihin.

Uudet tyylikkäät pakkaukset ja yllättävän pehmeää suomalaista lakritsia kaikkien lakritsinystävien iloksi.

Fazer Lakritsi Original 20 g – on klassikko, jonka resepti on nyt uudistettu.
Fazer Lakritsi Salmiak 20 g – maustaa perinteisen lakritsin suolaisella salmiakilla.
Fazer Lakritsi Lemon 20 g – sitruunatäytelakritsi, jonka raikas maku tulee aidosta sitruunasta.
Fazer Lakritsi Choco 20 g – täyteläinen suklaalle maistuva täytelakritsi.
Fazer Lakritsi Rasberry 20 g – vadelmatäytelakritsissa makua tuovat aidot vadelmahippuset.

Fazer Moomin wildstrawberry liquorice 20 g

Muumi-sarjan lakritsipatukkasarjan uutuusmaku metsämansikka ihastuttaa Muumien ystäviä.

Lisätietoja

Karl Fazer suklaalevyt ja -patukat: Senior Brand Manager, Rasmus Bange, Fazer Makeiset,
puh. 050 303 2849
Karl Fazer konvehdit, joulu: Senior Brand Manager Helen Ojamäe, Fazer Makeiset,
puh. 040 6787 179
Kismet, Suffeli, Susu, Pätkis, DaCapo, Jim, Fami, American, Avec: Senior Brand Manager Annukka Storm, Fazer Makeiset, puh. 040 532 5771
Dumle: Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, Fazer Makeiset, puh. 040 558 0526
Tutti Frutti, Skolekridt, Lakritsi: Senior Brand Manager Soile Motsakov-Nykopp, Fazer Makeiset, puh. 040 833 2719
Re-Mix, Ässät, Pantteri, Aarrearkku, Salmiakki, Xylimax: Senior Brand Manager Kati Länkelä, Fazer Makeiset, puh. 046 851 3557
Marianne, Omar, Pihlaja, Parhain, Marmeladi, Eucalyptus, Lontoon, Tyrkisk Peber, Angry Birds, Moomin: Senior Brand Manager Susanna Brummer, Fazer Makeiset, puh. 040 742 9495
Domino, Fanipala, Jaffa: Senior Brand Manager Jonna Pelvo, Fazer Makeiset,
puh. 046 851 5911
Fazer keksit, Jyväshyvä: Senior Brand Manager Riikka Junes, Fazer Makeiset,
puh. 040 581 9745
Director, Confectionery Communications & Group Partnerships Liisa Eerola, Fazer-konserni, puh. 044 710 8860
etunimi.sukunimi@fazer.com

Painokelpoiset tuotekuvat
www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Candy novelties, Autumn 2016”
viestintäkoordinaattori Minnamari Mattila, p. 046 851 3552

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Vuonna 2016 vietetään menestyksekkään Fazer-konsernin 125-vuotisjuhlavuotta ja tänä vuonna tulee myös kuluneeksi 150 vuotta sen perustajan Karl Fazerin syntymästä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yli 1,5 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää