Mitä koululaiset ajattelevat kouluruuasta ja miten he kehittäisivät kouluruokailua? Tervetuloa tutustumaan tulevaisuuden kouluruokailuun!

Kouluruokailu on perinteisesti heijastanut yhteiskuntamme muutoksia. Suomalainen kouluruokailu on jo 67-vuotias innovaatio, josta jokaisella on muistoja, ja joka edelleen herättää suuria tunteita.

Mitä suomalaiset koululaiset ajattelevat kouluruuasta tänä päivänä? Mikä on lasten lempiruoka vuonna 2015 ja miten mieltymykset vaihtelevat alueittain? Miten koululaiset haluaisivat kehittää kouluruokailua ja mikä heille on tärkeää?

Kouluruokailupalveluita tarjoava Fazer Food Services otti asiasta selvää ja kysyi 7-18-vuotiailta koululaisilta näkemyksiä kouluruuasta. Tutkimusyritys Evidensin toteuttaman, tuoreen tutkimuksen tulokset julkistetaan keskiviikkona 2.9. klo 9.30-11 Helsingin kansainvälisen koulun ravintolassa järjestettävässä tilaisuudessa (os. Selkämerenkatu 11, Ruoholahti). Aamiaistarjoilu alkaa klo 9.00.

Kouluruokailun ja koulujen ruokakasvatuksen uudistamisesta kertovat toimitusjohtaja Jaana Korhola (Fazer Food Services Suomi), opetusneuvos Marjaana Manninen (Opetushallitus) ja tutkimusjohtaja Tuija Wikström (Evidens).

Tilaisuudessa kuullaan muun muassa:

• Mitä koululaiset ajattelevat kouluruokailusta ja miten he haluaisivat sitä kehittää?
  • Miten opetussuunnitelman muutokset vaikuttavat koulujen ruokailukasvatukseen elokuussa 2016 alkaen
  • Miten Fazer näkee kouluruokailun tulevaisuudessa?
  • Miten Fazer vastaa koululaisten antamaan haasteeseen kehittää kouluruokailua tälle vuosikymmenelle.

Tilaisuuden päätteeksi klo 11 tarjoamme mahdollisuuden nauttia uudenlaisen koululounaan, jonka Helsingin kansainvälisen koulun oppilaat ovat suunnitelleet yhdessä keittiömestari Mika Pesosen kanssa.

Lämpimästi tervetuloa!
Jaana Korhola, toimitusjohtaja, Fazer Food Services Suomi

Lisätietoja tilaisuudesta ja ilmoittautumiset  27.8. mennessä sähköpostitse  kristiina.klemetti@manifesto.fi  tai puhelimitse 045 139 4470.

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.