Mitä koululaiset ajattelevat kouluruuasta ja miten he kehittäisivät kouluruokailua? Tule tutustumaan tulevaisuuden kouluruokailuun!

Onko kouluruokailu ajan tasalla tänä päivänä vai pitäisikö sitä uudistaa? Mitä suomalaiset koululaiset ajattelevat kouluruuasta? Mikä on lasten lempiruoka vuonna 2015? Mikä koululaisille on tärkeää kouluruokailussa? Näitä asioita Fazer ja Evidens kysyivät tuhannelta suomalaiskoululaiselta eri puolilta maata.

Tule kuulemaan tuoreen tutkimuksen tuloksia
keskiviikkona 2.9. klo 9.30-10.30 Helsingin kansainvälisen koulun ravintolassa järjestettävään mediatilaisuuteen (os. Selkämerenkatu 11, Ruoholahti).

Tilaisuuden ohjelma:

9.00    Aamiaistarjoilu alkaa

9.30    Tervetuloa tilaisuuteen – koululaisten ajatuksia kouluruuasta, video

9.40    Mitä koululaiset ajattelevat kouluruokailusta ja miten he haluaisivat sitä kehittää? Tuoreen kouluruokatutkimuksen tuloksia. Tuija Wikström, toimitusjohtaja, Evidens

10.00 Ruokalasta ravintolaksi! Miten kouluruokailua uudistetaan? Jaana Korhola, toimitusjohtaja, Fazer Food Services Suomi

10.15 Opetussuunnitelma uudistuu – muutokset koulujen ruokakasvatukseen, Marjaana Manninen, opetusneuvos, Opetushallitus

Tilaisuuden päätteeksi on mahdollisuus nauttia lounas, jonka Helsingin kansainvälisen koulun oppilaat ovat suunnitelleet yhdessä keittiömestari Mika Pesosen kanssa.

Lämpimästi tervetuloa!
Jaana Korhola, toimitusjohtaja, Fazer Food Services Suomi

Lisätietoja tilaisuudesta ja ilmoittautumiset 27.8. mennessä sähköpostitse kristiina.klemetti@manifesto.fi tai puhelimitse 045 139 4470.

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää