Nimityksiä Fazer- konsernin johdossa

Fazer-konsernin hallitus on nimittänyt tekniikan tohtori Harri-Pekka Kaukosen (44) Fazer-konsernin varatoimitusjohtajaksi ensimmäinen joulukuuta 2007 alkaen. Kaukonen, joka on kuluvan vuoden huhtikuusta alkaen toiminut sekä konsernin talousjohtajana että Fazer Venäjän toimitusjohtajana, vastaa uudessa asemassaan yhä Fazer Venäjästä sekä konsernin tietohallinnosta ja strategisesta kehityksestä. Kaukonen aloitti talousjohtajana Fazerilla vuonna 2003. Tätä ennen hän oli partnerina McKinsey & Company:ssa.

Fazer-konsernin hallitus on nimittänyt kauppatieteiden maisteri Krister Fribergin (56) konsernin talousjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi ensimmäinen joulukuuta 2007 alkaen. Fribergin vastuualueet ovat talous, rahoitus ja riskienhallinta. Hän on toiminut vuodesta 1995 alkaen Fazer Leipomoiden talousjohtajana. Tätä ennen hän toimi vuodesta 1991 konsernin rahoituspäällikkönä. Friberg tuli Fazerille Oy Veho Ab.sta.

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää