• Fazer Group/

Reissumies nostaa arjen sankarit valokeilaan. Ensimmäisinä oman pakkauksen saavat palomies, hevimies ja remppamies

Oululaisen Reissumies rynnisti Suomen markkinoille vuonna 1978 ja on tänä päivänä yksi Suomen rakastetuimmista leivistä. Nyt Reissumies haluaa nostaa valokeilaan arjen sankareita, joita kaikkia yhdistää vapaus kulkea omia polkujaan. Ensimmäisinä oman pakkauksensa saavat palomiehet, hevimiehet ja remppamiehet. Rajoitettu erä uusia pakkauksia saapuu kauppoihin maanantaina 11.4.

Reissumiehellä on paikka suomalaisten sydämissä ja ostoskoreissa. Viime vuonna Reissumies ilahdutti suomalaisten arkea yli 430 miljoonan eväsleivän* verran.

Jo lähes 40-vuotiaan Reissumiehen pakkausta on uudistettu hienovaraisesti vuosien varrella. Kulkijalle tunnusomainen keltainen väri on ollut mukana alusta lähtien ja tunnettu kulkija; Reissumies, ilmestyi pakkaukseen 1980-luvulla.

”Reissumies on mystinen hahmo. Sellainen, johon rakastutaan ja jollainen jokainen mies haluaisi olla”, maalailee Fazer Leipomoiden Senior Brand Manager Antti Kuisma pilke silmäkulmassaan.

”Moshaus kunniaan”

Tänä vuonna Reissumies haluaa huomioida arjen reissumiehiä ja nostaa heidät vuoden varrella valokeilaan erilaisissa Reissumies-pakkauksissa, rajoitettuina erinä.

”Haluamme antaa tunnustusta arjen reissumiehille, mutta kyse on enemmänkin asenteesta ja ajatusmaailmasta. Siitä, että uskaltaa olla oma itsensä. Arjen reissumies voi olla kuka tahansa”, painottaa Kuisma.

Ensimmäisissä nimikkopakkauksissa, jotka löytyvät kaupoista 11.4. alkaen komeilevat hevimies, priimasta työnjäljestään tarkka, suomalainen remppamies sekä muita pelastaessa kaikkensa likoon laittava palomies.

”Me suomalaiset olemme hevikansaa ja hevi on vienyt meitä maailmankartallekin. Siksi oli luontevaa valita myös ensimmäisten nimipakkausten joukkoon hevimies. Moshaus kunniaan”, hehkuttaa Kuisma.

Reissumies tehdään Suomessa kotimaisesta rukiista

Reissumies nojaa vahvasti kotimaisuuteen, sillä kaikki Oululaisen Reissumies-leivät valmistetaan Suomessa. Rukiinen Reissumies leivotaan Fazerin Lahden leipomossa. Tosi

tumma leivotaan Fazerin Oulun leipomossa ja vaalea Reissumies Vantaalla. Reissumies-leivissä, kuten kaikissa Fazerin ruisleivissä on käytetty vain kotimaista ruista.

Jaa oma pakkauskuvasi somessa hastagilla #arjenreissumies.

Omaa Arjen Reissumiestä voi ehdottaa ajalla 1.5. – 8.6.2016, osoitteessa www.oululainen.fi

*Yksi eväsleipä on yksi annosleipä. Paino noin 30 g.

Lisätietoja
Antti Kuisma, Senior Brand Manager, Fazer Leipomot, p. 050 3308 250 antti.kuisma@fazer.com
Leena Majamäki, viestintäjohtaja, Fazer-konserni, p. 040 585 1585  leena.majamaki@fazer.com
Mediapuhelin: p. 040 6682 998, arkisin klo 8-16