Runsaskuituinen Fazer ALKU Voima -sarja laajenee

Fazer ALKU -murot, myslit, leseet ja puurot saavat rinnalleen runsaskuituisia uutuuksia, kun tuoteperheen Voima -sarja kasvaa jauheella ja leseillä.  Uusi Fazer ALKU Luomu puuromaku on omenainen kaurapuuro. Viljauutuudet ovat helppo tapa lisätä kuitua ruokavaliossa. Uutuustuotteet ovat kaupoissa helmikuussa 2019.

Fazer ALKU Voima – ripauskin riittää

Uusi Fazer ALKU Voima -sarja koostuu ravinteikkaista rikasteista, jotka ovat helppo ottaa osaksi päivittäistä ruokavaliota. Kotimaiset ALKU Voima -tuotteet ovat lisä- ja säilöntäaineettomia eivätkä ne sisällä lisätty suolaa. Uutuuksilla on monipuoliset käyttömahdollisuudet, joista on selkeästi kerrottu pakkauksissa.

Fazer ALKU Voima, korkeakuituinen Voimakaurajauhe, 300 g

Fazer ALKU Voimakaurajauhe sisältää kaiken hyvän kaurasta. Se sisältää runsaasti ravintokuitua (42 %), proteiinia (24 %) sekä B-vitamiineja ja kivennäis- ja hivenaineita, kuten magnesiumia, sinkkiä ja rautaa. Vegaaninen Voimakaurajauhe on monikäyttöinen. Sitä voi käyttää juomissa, ruuanvalmistuksessa, leivonnassa ja välipaloissa.

Kauran beetaglukaani antaa pitkäkestoista energiaa, alentaa kolesterolia ja tekee hyvää sydämelle ja vatsalle. Edullinen vaikutus saadaan nauttimalla 3 grammaa beetaglukaania päivässä, joka vastaa kolmea ruokalusikallista Voimakaurajauhetta.

Pakkauksessa on kätevä kaatonokka, joka on helppo avata ja sulkea. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Voimakaurajauhe on valmistettu suomalaisesta kaurasta Fazerin myllyssä Lahdessa.

Fazer ALKU Voima, Uunipaahdettu Vehnälese, 200 g

Vehnäleseet sisältävät runsaasti ravintokuitua (59 %) sekä kivennäis- ja hivenaineita, kuten magnesiumia, sinkkiä ja rautaa. Leseiden avulla voi lisätä helposti kuitua ruokavalioon edistämään normaalia ruuansulatusta. Ne ovat myös erinomainen proteiinin lähde (16 %). Vehnäleseet sopivat ripotteeksi, ruuanvalmistukseen ja leivontaan.

Kotimaisesta vehnästä valmistetut vehnäleseet saavat makunsa Fazerin myllyssä Lahdessa, jossa ne paahdetaan herkullisiksi uunin lempeässä lämmössä. Uunipaahto tuo vehnäleseisiin miellyttävän paahteisen maun sekä parantaa tuotteen säilyvyyttä.

Fazer ALKU Voima, Uunipaahdettu Ruislese, 275 g

Ruisleseet sisältävät runsaasti ravintokuitua (48 %), vitamiineja ja kivennäis- ja hivenaineita, kuten sinkkiä, magnesiumia, rautaa. Leseiden avulla voi lisätä helposti kuitua ruokavalioon edistämään normaalia ruuansulatusta. Ruisleseet soveltuvat ripotteeksi sekä ruuanvalmistukseen ja leivontaan – lisää sämpylöihin, focacciaan tai myslipatukoihin.

Kotimaisesta rukiista valmistetut ruisleseet saavat makunsa Fazerin myllyssä Lahdessa, jossa ne paahdetaan herkullisiksi uunin lempeässä lämmössä. Uunipaahto tuo ruisleseisiin miellyttävän paahteisen maun sekä parantaa tuotteen säilyvyyttä.

Fazer ALKU Voima -tuotteet tekevät myös hyvää aivoillesi. Tästä merkkinä Fazer Brainhow -logo pakkauksen kyljessä. Lukuisissa tutkimuksissa on todettu, että ravinto vaikuttaa kognitiivisiin toimintoihin ja aivojen hyvinvointiin. Valitsemalla aivoystävällisiä ruokia, voimme helliä aivojamme ja jaksaa paremmin aamusta iltaan – ja nauttia pirteinä jokaisesta päivästä. Aivoystävällinen ravinto suojaa aivojen hermosoluja ja vähentää väsymystä. Virkeänä jaksaa myös keskittyä paremmin.

Fazer ALKU Voima -tuotteille on myönnetty Suomen Sydänliiton Parempi valinta -sydänmerkki ja niissä on myös Hyvää Suomesta Joutsenlippu -alkuperämerkki.

Fazer ALKU luomupuurot maistuvat erityisesti lapsiperheissä

Runsaskuituiset ja herkulliset luomupuurot on suunniteltu erityisesti lapsiperheiden aamupalapöytään, eikä niihin ole lisätty sokeria tai suolaa. Luomupuurot on valmistettu ravitsevasta, kotimaisesta täysjyväviljasta Fazerin Lahden myllyssä. Tuotteilla on Hyvää Suomesta Joutsenlippu -alkuperämerkki.

Fazer ALKU Luomu, Omenainen kaurapuuro, 425 g

Luomu omenainen kaurapuuro sisältää kotimaista täysjyväkauraa ja herkullisia luomuomenahiutaleita, (12 %) jotka tekevän puuron rakenteesta samettisen ja miellyttävän. Täysjyväkaura hellii vatsaa ja antaa pitkäkestoista energiaa.

Valmistus: Keitä liedellä 3 minuuttia tai 2 minuuttia mikrossa. Sekoita ja nauti. Mausta halutessasi suolalla.

Pakkaus on helppo avata ja sulkea, ja siinä on kätevä kaatonokka. Pakkauksen voi kierrättää kartonkikeräyksessä.

Fazer ALKU -tuotteet, Kategoriapäällikkö Jenni Jaakkola, Fazer Finland Oy, Fazer Mylly, jenni.jaakkola@fazer.com, puh. 040 579 0118

Viestintäpäällikkö Taina-Lampela Helin, Fazer-konserni, taina.lampela-helin@fazer.com , puh. 040 668 4600

Mediayhteydenotot puh. 040 6682 998, arkisin klo 8-16 tai media@fazer.com

Fazer ALKU -verkkosivut:

Painokelpoiset tuotekuvat:

www.fazergroup.com/pictures -

Media_Press - Fazer_ALKU_Novelties_Spring_2019

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää