• Fazer Group/

Salaista taikinajuurta vaalittiin seitsemän vuotta - Fazerin uudistunut Puikula on tuotekehittäjien taidonnäyte

Fazer on uudistanut suositun Puikula-leivän reseptin sekä pakkauksen. Uusi Fazer Puikula Täysjyväruis on Fazerin tuotekehityksen tinkimättömän työn tulos ja vastaus ruisleipää  rakastavien suomalaisten toiveisiin. Puikulan salaisuus on ainutlaatuinen taikinajuuri, jonka ansiosta leivässä on enemmän rukiin makua ja mehevyyttä. Uusi Puikula leivotaan Suomessa 100-prosenttisesti suomalaisesta viljasta.

”Haluamme luoda makuelämyksiä ja aina ylittää kuluttajan odotukset. Suomalaisten makutottumukset ja toiveet muuttuvat ajan saatossa. Perheiden suosimaan Puikula-leipään kaivattiin uusia ominaisuuksia, ja niinpä käärimme hihat ja ryhdyimme hommiin”, Fazer Leipomoiden valikoima- ja tuotekehitysjohtaja Heli Anttila kertoo.

Puikulan uudistus oli suuri voimainponnistus koko tuotekehitystiimiltä. Uudistusta varten tehtiin vuosia tuotekehitystä, lukuisia sokkomakutestejä ja kerättiin satoja kuluttajapalautteita. ”Asiakkaamme toivoivat lisää mehevyyttä, tuoreudentuntua ja suomalaisen rukiin makua. Näitä asioita lähdimme rakentamaan ja ensivaikutelman perusteella olemme onnistuneet hyvin”, tiivistää Anttila.

Leivottu Suomessa suomalaisesta viljasta

Uudistunut Fazer Puikula Täysjyväruis leivotaan Oulussa ja Lahdessa, ja on nyt saatavilla ympäri Suomen.

”Puikula sai uuden taikinajuuren, jota leivän sydämeksi tai sieluksikin kutsutaan. Ainutlaatuisen juuren ansiosta leipä säilyy ihanan tuoreena jopa viisi päivää, täysin ilman lisäaineita. Lisäksi halusimme nostaa täysjyvärukiin määrää, uudessa Puikulassa sen osuus on peräti 75 prosenttia”, kertoo Anttila.

Uudistuneen Puikulan takana on taidokas tiimi fazerilaisia. Päätuotekehittäjänä toimi Kari Näveri, joka on työskennellyt Fazerilla yli 35 vuotta. ”Itse taikinajuurta vaalittiin ja kehiteltiin kokonaiset seitsemän vuotta. Matka on ollut haastava, mutta mielenkiintoinen ja koko tiimi ansaitsee kiitoksen.  Odotamme jännityksellä, miten Puikulamme otetaan vastaan. Nyt on sellainen tunne, kuin olisimme laittaneet lapsen maailmalle”, naurahtaa Näveri.

Fazer Puikula Täysjyväruis 9 kpl/500 g

Fazer Puikula Täysjyväruis, yksi Suomen suosituimmista leivistä, on juuri sopivan rukiinen suomalaiseen makuun.

Aito rukiin maku syntyy pitkän levon ja leivonnassa käytetyn taikinajuuren ansiosta. Se on runsaskuituinen ja lisäaineeton. Tuote on leivottu Suomessa kotimaisesta viljasta. Fazer on ainoa valtakunnallinen leipomo, jonka ruisleivissä käytetään ainoastaan kotimaista ruista.

Fazer Puikula Täysjyväruista löytyy sekä isommassa perhepakkauksessa että pienemmässä neljän kappaleen pakkauksessa.

Tutustu muihin materiaaleihin:
Fazerin lehdistötiedote 9.9.2015:
”Nyt kaikissa Fazerin leivissä vain suomalaista ruista”
Video:
Uudistuneen Puikulan tarina

Puikula-perheen kaikki leivät: http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/tuotemerkit/puikula

Heli Anttila, valikoima- ja tuotekehitysjohtaja, Fazer Leipomot, p. 040 752 0324, heli.anttila@fazer.com
Leena Majamäki, viestintäjohtaja, Fazer-konserni, p. 040 585 1585, leena.majamaki@fazer.com
Mediapuhelin: p. 040 6682 998, arkisin klo 8-16

Painokelpoiset kuvat
www.fazergroup.com/pictures, “Media_Press”,”Fazer Puikula”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yli 95 % kotimaassa myytävistä leipomo- ja makeistuotteistamme valmistetaan Suomessa. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää