Suomen Pankin ravintolapalvelut Fazer Amican hoitoon

Suomen Pankin ravintolapalvelut siirtyvät Fazer Amican hoitoon 1.1.2008 alkaen. Sopimuksen piiriin kuuluvat henkilöstön lounasruokailun lisäksi rahamuseon kahvion hoito, mittavat edustuspalvelut sekä Ramsinniemen huvila-alueen ravintolapalvelut. Tähän asti Suomen Pankki on itse vastannut ravintolanpidosta.
Sopimus on voimassa kolme vuotta ja siihen liittyy mahdollisuus yhden vuoden lisäaikaan.
Tarjouskilpailussa painottui laatu hintaa enemmän. ”Fazer Amican esittämä tarjous oli kokonaistaloudellisesti edullisin”, toteaa sopimuksesta neuvotellut myyntipäällikkö Elina Latvanen-Nieminen.

Yrityksestä

Fazer-konserni Kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsingin Kluuvikadulle vuonna 1891, hänen missionsa oli tehdä ruokaa, jolla on merkitys: mahdollistaa ilon hetkiä ihmisille ympärillään. Tänään se kiteytyy lupaukseemme: Northern Magic. Made Real. Tämän päivän Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Menestyksemme takana vaikuttavat edelleen Karl Fazerin arvot, luovuus ja ennakkoluulottomuus. Ne näkyvät tuotteiden ja palvelun parhaassa laadussa, rakastetuissa brändeissä, ihmisten osaamisessa ja vastuullisessa tavassa toimia. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Northern Magic. Made Real.