• Fazer Group/

Suursuosion saanut somekampanja tekee paluun – Kismet auttaa jälleen ihmisiä löytämään tuntemattomia auttajia

Kismet käynnistää Suomi100-loppuvuoden rohkaisemalla suomalaisia jälleen sanomaan tärkeän sanan ”kiitos”. Kampanjassa kannustetaan ihmisiä kertomaan tarinoita arkisista hetkistä, jolloin tuntemattomaksi jäänyt auttaja on pelastanut tilanteen. Viime vuonna ensimmäisen kerran toteutettu kampanja saavutti suursuosion ja se jatkuu nyt, jotta mahdollisimman monta kiitosta tulisi sanottua.

Viime syksynä sosiaalisessa mediassa ensimmäisen kerran toteutettu ”Kiitos - Kismet” -kampanja oli suurmenestys. Fazer pyysi suomalaisia kertomaan, kuinka he ovat tulleet tuntemattoman auttamaksi. Tuloksena oli lähes 350 koskettavaa kertomusta siitä, kuinka suomalaiset ovat auttaneet toisiaan – mutta kiitos on unohtunut tai sitä ei ole voinut tai ehtinyt sanoa.

Kismetille tarinansa kertoivat mm. moottoripyöräonnettomuudessa loukkaantunut Joonas, junamatkalla pulaan joutunut Heidi ja kännykkänsä hukannut Anni. Tavallisten suomalaisten tarinoista tehdyillä videoilla tavoitettiin yli 3,8 miljoonaa ihmistä Fazer Suomen Facebookissa. Videoita jaettiin tuhansia kertoja ja ne keräsivät kymmeniä tuhansia reaktioita.

Kampanja saavutti myös näkyvyyttä paljon tärkeämpiä tuloksia: tamperelaisen perheenäidin tuntematon auttaja löytyi vain pari tuntia sen jälkeen, kun heitä etsivä video oli julkaistu. Katso Fazer Suomen Facebookista video, jossa tamperelainen perheenäiti Anita tapaa tuntemattomat auttajansa.

Myös muut Kiitos Kismet -videot löydät Fazer Suomen Facebookista.

”Kokoamme jälleen koskettavat tarinat sosiaalisen median kanaviimme ja toivomme, että niiden avulla tuntemattomaksi jäänyt auttaja tunnistaa itsensä ja saa ansaitsemansa kiitoksen” kertoo Senior Brand Manager Annukka Storm Fazerilta. ”Positiivisilla sanoilla ja teoilla on arjessa iso merkitys. Kiittäminen on aitoa välittämistä ja siksi haluamme jatkaa, jotta mahdollisimman monta kiitosta tulisi sanottua”, Storm jatkaa.

Kiitos-tekstillä varustetut Kismet –suklaavohvelit ovat tulleet kauppoihin lokakuun alussa. ”Sano se Kismetillä” –pakkaussarjasta löytyvät myös uudet kääreet: Ole Hyvä ja Anteeksi -teksteillä varustetut patukkakääreet sekä tyhjä kortti, johon voi itse kirjoittaa oman viestin. Uusi ”Kiitos Kismet” -kampanja käynnistyy Fazer Suomen Facebookissa viikolla 42.

Painokelpoiset kuvat

www.fazergroup.com/pictures   – Media_Press – Kismet Kiitos 2017

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. 044 710 8860
Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 p. 040 668 2998
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää

Avainsanat: