Syksyn herkullisimmat keksi- ja makeisuutuudet ovat täällä!

Fazerin syksyn suklaauutuus on ennättänyt herättää jo laajasti huomiota kuluttajien keskuudessa. Tyrkisk Peberin keksi vuonna 1976 tanskalainen makeismestari Per Fjelsten, ja seuraavana vuonna sitä alettiin valmistaa hänen perheyhtiössään Perellyssä. Valmistus jatkui Perellyssä aina 1990-luvulle saakka, jolloin yritys siirtyi Fazerin omistukseen. Tyrkisk Peberiä, kotoisasti Turkinpippuria, alettiin valmistaa Fazerin Lappeenrannan tehtaalla vuonna 1996. Lappeenrantaa onkin kutsuttu Suomen karkkipääkaupungiksi eikä suotta: siellä valmistuu myös toinen syksyn uutuustuote, Harmaa Pantteri.

Lue lisää Lappeenrannan makeistehtaasta täältä: https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/makeiset/artikkelit/lappeenranta-on-suomen-karkkipaakaupunki/

Karl Fazer Tyrkisk Peber 200 g

Fazerin Sininen on Suomen rakastetuin suklaa, jonka ainutlaatuisen pehmeän ja täyteläisen maun ovat taanneet parhaat raaka-aineet jo vuodesta 1922 saakka. Kun Sininen kohtaa ärhäkän Tyrkisk Peber -salmiakin, syntyy herkullisen tulinen sekoitus. Karl Fazer Tyrkisk Peber valmistetaan Fazerin Vantaan suklaatehtaalla.

Harmaa Pantteri 180 g

Lähes 50 vuoden ikään ehtinyt Pantteri on Fazerin ehdoton makeisklassikko. Pantterin uniikki maku syntyy salmiakin ja mentholin yhdistelmällä. Todellinen Pantteri harmaantuu tyylikkäästi ja tuo vahvan salmiakin ystävien iloksi kaivattua tulisuutta Pantteri-valikoimaan. Tässä salmiakkisekoituksessa yhdistyy ärjyvän pippurinen Hot Salmiakki ja raikas mentholinen Cool Salmiakki. Harmaa Pantteri valmistetaan Fazerin Lappeenrannan tehtaassa.

Fazer Lakritsi -uutuudet

Raikkaat, luonnolliset ja vähemmän makeat maut täytelakritsin ystäville, tuotteet sopivat myös vegaaniseen ruokavalioon.

Fazer Lakritsi Lemon 150 g

Fazer Lakritsi paloja, joissa raikkaan kirpeää sitruunatäytettä. Maku aidosta sitruunasta.

Fazer Lakritsi Raspberry 150 g

Fazer Lakritsi paloja, täytteen marjainen maku tulee aidoista vadelmahippusista.

Fazer Lakritsi Mint 20 g

Fazer Lakritsi patukka, luontainen piparminttu aromina.

Tutti Frutti -tuoteperhe muuttuu entistä luonnollisemmaksi

Suomen karkkihyllyjen isoin brändi, Tutti Frutti on helppo ja huoleton valinta, luonnollisen raikas hedelmäkarkki. Reseptimuutoksen myötä Tutti Frutti -makeiset ovat gelatiinittomia ja niiden makuaineett ja värit ovat luontaisia. Kuluttajatestin mukaan luonnollisten Tutti Fruttien paras ominaisuus on maun raikkaus.

Fazer Creamy Coconut 80 g

Elegantti ja rapea kookostäytekeksi, jossa reilusti kookostäytettä ja päällä kookoshiutaletta.

Fasupala suolainen toffeekrokantti 215 g

Ihastuttavan rapea Fasupala uutuus hurmaa makean ja suolaisen täydellisellä liitolla. Näitä voi syödä vaikka koko pussin kerralla!

Fazer Bites – uusi laadukas suolainen keksisarja 160 g

Juustolautaselle, tapas-tarjoiluun tai naposteluun sopivat Fazerin suolaiset keksiuutuudet.

Juusto: Herkullinen reilusti emmentaljuustoa sisältävä laadukaskaurainen suolakeksi

Rosmariini-juusto: Herkullinen rosmariinilla maustettu ja reilusti emmental-juustoa sisältävä laadukas kaurainen suolakeksi

Sour cream: Herkullinen ranskankermalla ja ruohosipulilla maustettu laadukas kaurainen suolakeksi

Painokelpoiset kuvat

www.fazergroup.com/pictures  – Media_Press – Candy and Biscuit Novelties Autumn 2018

Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer Makeiset, puh. 044 710 8860

Fazerin mediapuhelin palvelee arkisin klo 8.00–16.00 p. 040 668 2998

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää