Syyskuussa kasvisruuat ovat pääroolissa Fazer Food Servicesin ravintoloissa

Syyskuussa juurekset ja kasvikset ovat parhaimmillaan. Fazer Food Services toteuttaa vege-kampanjan ravintoloissaan 1-30.9. Silloin lounasvieras saa nauttia kampanjasta muun muassa laajennetun kasvisruokavalikoiman, näyttävän esillepanon ja kasvisvaihtoehtojen edullisemman hinnan muodossa.

Kasvisten käytön lisääminen on ruokailun kestävää kehitystä edistävä trendi, jota Fazer on pyrkinyt viime vuosina tukemaan vahvasti. Kasviksiin kannustaminen on näkynyt Fazerin ravintoloissa muun muassa ruokien esillepanossa, kokkien koulutuksessa sekä kasvisreseptien kehittämisessä. Fazer panostaa kasvipohjaisen ruuan kehittämiseen ja haluaa tarjota kuluttajille terveellisiä ratkaisuja, jotka mahdollistavat vastuullisen elämäntavan.

Enemmän kasviksia

”Terveys, hyvinvointi ja vastuullinen elämäntapa ovat vahvoja globaaleja kuluttajatrendejä. Suomessa fleksitarismi eli joustava kasvissyönti on noussut vahvaksi ruokatrendiksi. Haluamme vastata kysyntään ja tarjota maukasta kasvisruokaa, joka tekee hyvää sekä keholle että mielelle ja lopulta myös meidän planeetallemme”, sanoo operatiivinen johtaja Sari Saari, Fazer Food Services Suomi.

Kasvisruoan suosion kasvu näkyi ensimmäistä kertaa Fazerin lempilounasruokakyselyn tuloksissa alkuvuodesta 2017. Kestosuosikkien lasagnen ja paistettujen muikkujen rinnalle kärkeen kiilasivat kasvis- ja vegaaniruoat.

Fazer panostaa kasvipohjaisen ruuan kehittämiseen. Maaliskuussa Fazer lanseerasi uuden Wicked Rabbit -kasvisruokakonseptin, ja toukokuussa yritys järjesti kansainvälisen Foodathon-tapahtuman, jossa etsittiin kasvipohjaisia tulevaisuuden ruokaratkaisuja. Voittaja oli vegaaninen kanamuna.

Vege-kampanja inspiroi uusiin makuelämyksiin

Vege-kampanja toteutetaan syyskuussa kaikissa Fazer Food Servicesin ravintoloissa. Kampanjan aikana ravintolat vahvistavat kasvisruokavalikoimaansa, ja erikoishinnoittelu on käytössä. Fazer Food Servicesillä on Suomessa yli 600 ravintolaa ja toimipaikkaa ja päivittäin tarjoillaan 130 000 lounasta.

”Kasvisruoka on nykypäivänä huomattavasti monipuolisempaa kuin aikaisemmin. Kampanjalla haluamme makuelämystemme kautta inspiroida lounasvieraamme syömään enemmän vihanneksia ja kokeilemaan uusia makuja”, sanoo Sari Saari.

operatiivinen johtaja Sari Saari, Fazer Food Services Suomi, p. 040 566 5236
viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, Fazer-konserni, p. 050 380 4996
Fazerin mediapuhelin: 040 6682 998, arkisin klo 8-16

sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fazer.com

#moregreens, #fazerfoodservices

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan.. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää