Yt-neuvottelut päättyivät Fazer-konsernissa

Fazer-konsernin liiketoimintaa kehitetään ja tehostetaan, ja sitä myötä organisaatiota uudistetaan. Fazerin toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä koskevat yt-neuvottelut Suomessa päättyivät torstaina 12.11.2009. Henkilöstön vähentämistarpeeseen liittyvät päätökset tullaan tekemään mahdollisimman nopeasti. Tavoitteena on tiedottaa henkilöstövaikutuksista viikolla 47.

Fazer yhdistää leipomo- ja makeisliiketoiminnan yhdeksi liiketoiminta-alueeksi. Tarve Oy Karl Fazer Ab:ssä, Fazer Leipomot Oy:ssä, Fazer Makeiset Oy:ssä ja Fazer Suklaa Oy:ssä käydylle yt-menettelylle on seurausta uusien toimintamallien luomisesta ja liiketoimintojen päällekkäisyyksien purkamisesta. Yhteistoimintaneuvottelut päätettiin kuusi viikkoa kestäneiden neuvottelujen jälkeen. Neuvotteluesityksessä henkilöstövähennysten arvioitiin koskevan yhteensä enintään 137 henkilöä Suomessa. ”Tavoitteenamme on tehdä päätökset uudesta organisaatiorakenteesta ja vähennysten kohdistumisesta yhtiöittäin mahdollisimman pian. Sen jälkeen olemme yhteydessä jokaiseen asianosaiseen henkilökohtaisesti”, sanoo Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte. Henkilöstövähennykset yhtiöittäin on tarkoitus tiedottaa viikolla 47. Fazerin organisaatiouudistuksen myötä konserniin muodostetaan kaksi liiketoiminta-aluetta. Leipomo- ja makeisliiketoiminta yhdistetään vuoden 2010 alusta. Ravintola-ja palveluliiketoiminta muodostaa toisen liiketoiminta-alueen. Tavoitteena on Fazerin brändien vahvistaminen, kuluttajan ymmärtäminen syvemmin ja uudenlainen yhteistyö asiakkaiden kanssa. Tiedusteluihin vastaavat: Karsten Slotte, konsernijohtaja, puh. 040 507 7065 Ulrika Romantschuk, viestintäjohtaja, puh. 040 566 4246 www.fazer.fi

Yrityksestä

Fazer-konserni Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita, mukaan otettavaa ruokaa ja juomia sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerin missiona on Ruokaa, jolla on merkitys. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee lähes 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää