Yt-neuvottelut päättyivät Fazer Leipomot Oy:ssä

Fazer Leipomot Oy:n toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä koskevat yt-neuvottelut päättyivät keskiviikkona 28.2. Henkilöstön vähentämistarpeeseen liittyvät päätökset tullaan tekemään mahdollisimman nopeasti. Tavoitteena on tiedottaa henkilöstövaikutuksista viikolla 10.

Tarve 17.1. aloitetulle yt-menettelylle on seurausta toimintaympäristön muutoksista ja kustannusten noususta sekä näiden aiheuttamasta epätyydyttävästä tuloskehityksestä. Neuvottelut päättyivät 28.2.2007. Neuvotteluesityksessä henkilöstövähennysten arvioitiin koskevan noin 120 henkilöä. ”Päätökset vähennysten lopullisesta määrästä ja kohdentumisesta toiminnoittain tehdään mahdollisimman nopeasti. Jokaiseen asianosaiseen tullaan olemaan ensin yhteydessä henkilökohtaisesti, jonka jälkeen tiedotamme ratkaisuista yritystasolla”, sanoo Fazer Leipomoiden toimitusjohtaja Markku Numminen.

Tiedusteluihin vastaa:
viestintäjohtaja Leena Majamäki, Fazer Leipomot, puh. 040 585 1585.

Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja, leipomotuotteita sekä makeisia ja toimintaa on yhdeksässä maassa. Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kolme toimialaa, jotka tarjoavat makuelämyksiä omilla aloillaan: Fazer Amica, Fazer Leipomot ja Candyking. Fazer Amica on Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, jonka perustehtävänä on tarjota hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Yritys toimii Pohjoismaissa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä. Fazer Leipomot valmistaa tuoreita ja maukkaita leipomotuotteita Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä, Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Candyking on irtomakeisten edelläkävijä ja markkinajohtaja Pohjoismaissa, Isossa-Britanniassa ja Baltiassa. Fazerin tärkein osakkuusyhtiö on Pohjoismaiden suurin suklaa- ja sokerimakeisyritys Cloetta Fazer. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2006 oli noin miljardi euroa. Konsernin palveluksessa on noin 15 000 henkilöä.

Yrityksestä

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksi- ja viljatuotteita, kasvipohjaisia aterioita, maidottomia tuotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Meillä on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä noin 40 maahan. Fazerin missio on Ruokaa, jolla on merkitys makuelämyksiä. Fazerin menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 1,6 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja YK Global Compactin periaatteisiin. Kun haluatte hyvää