Peter Åsberg nimitetty Cloetta Fazer Sverige AB:n uudeksi toimitusjohtajaksi

Peter Åsberg (39) on 1.7.2006 alkaen nimitetty Cloetta Fazer Sverige AB:n toimitusjohtajaksi. Yhtiö on Cloetta Fazer -konsernin ruotsalainen tytäryhtiö. Hän seuraa Åsa Magnussonia, joka on päättänyt tarttua uusiin haasteisiin Cloetta Fazerin ulkopuolella.

Peter Åsberg aloitti Cloetta Fazerilla vuonna 2003 konsernin markkinointijohtajana. Vuodesta 2005 hän on vastannut konsernin Skandinavia-toiminnoista (Ruotsi, Norja ja Tanska). Myös uudessa toimessaan hän jatkaa konsernin johtoryhmän jäsenenä. Ennen tuloaan Cloetta Fazerille Peter Åsberg työskenteli muun muassa Coca Cola -yhtiössä toimitusjohtajana ensin Ruotsissa ja myöhemmin Suomessa. Hän on opiskellut kansainvälistä taloutta Lundin yliopistossa ja yritystaloutta Wienin Wirtschaftsuniversitätissä. – Olen erittäin tyytyväinen siitä, että uusi toimitusjohtaja tulee talon sisältä. Hänellä on laaja kokemus alasta ja hän tuntee yhtiön hyvin, sanoo konsernijohtaja Karsten Slotte. – Meillä on hyvin toimiva strategia, joka tähtää priorisoitujen tavaramerkkiemme vahvistamiseen innovaatioiden sekä markkinointi- ja myyntipanostusten voimin, toteaa Peter Åsberg. – Tavoitteenani on tehdä työtä vahvistaaksemme asemaamme Ruotsin johtavana makeisyrityksenä edelleen. Odotan innolla yhteistyötä osaavan henkilöstömme kanssa Ruotsissa tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Tukholma 29.6.2006 Cloetta Fazer AB (Publ) Karsten Slotte