• Fazer_Suomi/

Fazer tuo uutta kahvilamarkkinaan: Ensimmäinen uuden konseptin mukainen Fazer Café avataan Tampereelle

Fazer tuo markkinoille uuden kahvilakonseptin.  Ensimmäinen uudenlainen Fazer Café avataan Tampereelle Stockmannin tavarataloon 25.6.2013. Uusi Fazer Café ammentaa Karl Fazerin vuonna 1891 Helsinkiin perustaman ensimmäisen kahvilan perinnöstä unohtamatta moderneja tuulahduksia suurien eurooppalaiskaupunkien kahvilaelämästä.

Karl Fazer haki oppinsa Pietarista, Berliinistä ja Pariisista. Samaa kaupunkilaista ja kansainvälistä ilmapiiriä tavoitellaan myös Fazerin uusissa kahviloissa.

"Edeltäjänsä tapaan tämän päivän Fazer Cafét ovat aina askeleen edellä, tuovat kansainvälisen tuulahduksen ja tarjoavat laadukkaita makuelämyksiä. Kahviloissamme on tarjolla vastustamattoman herkullisia luomuksiamme, joita leipurit, kondiittorit sekä suklaan ammattilaiset valmistavat huolella”, kertoo Päivi Harmaakorpi, Fazer Cafés & Shops -liiketoiminnan vetäjä.

Tämän päivän kiireen vastapainoksi kuluttajat hakevat nautiskelua ja elämyksiä niin arkena kuin vapaa-ajallakin. Ruoan ja kahvin arvostus nousee, eivätkä ihmiset tyydy keskinkertaiseen.

”Vastauksemme muuttuviin kulutustottumuksiin on uusi Fazer Café -konsepti, jonka toiminta kiteytyy lauseeseen ’rakkautta ensi suupalasta’ – tarjoamme kävijöillemme rikkaan, modernin kahvilakokemuksen samalla kun hurmaamme heidät mauilla”, kuvailee konseptin suunnittelusta vastannut konseptikehityspäällikkö Hiski Lapinleimu Fazer Cafés & Shops -liiketoimintayksiköstä.

Fazer Café – modernin klassinen kahvila

Kahvilan valikoimaan kuuluvat monenlaiset leivät ja konditoriatuotteet, käsintehdyt suklaakonvehdit, suklaajuomat, monenlaiset erikoiskahvit sekä smoothiet ja myös erilaiset salaatit – laadukkaan ja modernin kahvilaruuan koko kirjo. Antoisan kokemuksen takaavat ensiluokkainen palvelu ja tilat, jossa jokainen yksityiskohta on harkittu ja huoliteltu työasuja myöten; kahvilahenkilökunnan työvaatteet on suunnitellut tunnettu suomalainen vaatesuunnittelija Samu Jussi Koski.

Tampereen jälkeen on vuorossa Munkkivuoren Fazer Cafén uudistuminen saman konseptin mukaiseksi kesän aikana ja alkusyksystä Messukeskuksen ja Kauppakeskus Itiksen avaukset. Uusiakin kahviloita on suunnitteilla isompien kaupunkien keskustoihin paitsi Suomessa, myös Ruotsissa ja Venäjällä.

”Olemme erityisen iloisia siitä, että voimme avata uudistuneen kahvilamme juuri Tampereelle, saman tilaan, jossa olemme jo vuosia pyörittäneet kahvilatoimintaa. Aiemmin kahvilamme Tampereen Stockmannilla ei ole ollut Fazer-brändätty, ja siksi odotamme innolla tamperelaisten löytävän uudistuneen miljöömme, valikoimamme ja palvelumme”, Hiski Lapinleimu kertoo.

Uudet kahvilat toimivat vuoden alusta perustetun uuden Fazer Cafés & Shops -liiketoimintayksikön alla. Uuteen liiketoimintayksikköön kuuluvat sekä kahvilat, myymälöiden yhteydessä toimivat lähileipomot että katukuvassa näkyvät leipomomyymälät, joista Suomen ensimmäinen avattiin Helsinkiin Tehtaankadulle viime vuoden lopulla. Liiketoiminnan tavoitteena on kasvaa lähivuosien aikana Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä.

Päivi Harmaakorpi, SVP, Fazer Cafés & Shops, p. 0400 418 826, paivi.harmaakorpi@fazer.com

Hiski Lapinleimu, Konseptikehityspäällikkö, Fazer Cafés & Shops, p. 040 670 6202, hiski.lapinleimu@fazer.com
Maarit Piela-Liesalho, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Fazer Cafés & Shops, p. 0400 715134

www. fazercafe.fi

Painokelpoiset kuvat : www.fazer.fi/media, ”Media_Press”, ”Fazer Café”

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.