Helsinki-Vantaan luksustarjonta laajenee: Bulgari avaa maailman ensimmäisen koruja, kelloja ja asusteita myyvän lentoasemalla sijaitsevan pop-upin

Lentokenttäoperaattori Finavia, italialainen luksustuotemerkki Bulgari ja kansainvälinen matkailualan vähittäiskauppias Dufry ovat avanneet yhteistyössä Bulgarin maailman ensimmäisen lentokenttäympäristöön suunnitellun kelloihin, koruihin ja asusteisiin keskittyvän pop-up-myymälän.

”Olemme erittäin ylpeitä, että saamme merkittävän ja aina ajankohtaisen italialaisen korujen ja värillisten jalokivien mestarin Bulgarin pop-up:in Helsinki-Vantaan lentoasemalle ensimmäisenä maailmassa. Helsinki-Vantaa on Pohjois-Euroopan johtava lentoasema kaukolennoilla ja myös Euroopan laajuisesti merkittävä vaihtoasema. Lentoliikenteen kehittyessä erityisesti Aasian suuntaan kiinalaisia matkustajia houkuttelevat palvelut ovat meille tärkeitä. Haluamme tarjota nopeasti kasvavalle kansainvälisten matkustajien joukolle sujuvan matkan ja korkeatasoisen matkustajakokemuksen”, kertoo Finavian kaupallinen johtaja Elena Stenholm.

Bulgarin Euroopan matkailualan vähittäiskaupan myynti- ja markkinointijohtaja Roberto Marino jatkaa: ”Brändillemme pop-up-myymäläkonsepti on erinomainen tapa saada näkyvyyttä matkustajien parissa. Samalla tarjoamme heille uuden, ainutlaatuisen ostosmahdollisuuden Helsinki-Vantaalla. Sekä designimme että mallistomme kutsuvat asiakkaita ajatusmatkalle ikuiseen kaupunkiin, tuntemaan dolce vitan hengen ja tutustumaan Rooman yli 2 700 vuoden historiaan, joka toimii edelleen Bulgarin inspiraation lähteenä.”

Pop-up-myymälän operatiivisesta toiminnasta vastaa Dufry. ”Pop-up sijaitsee niin kutsutussa non-Schengen-terminaalissa. Siellä matkustajat saavat nauttia myymälästä ainakin vuoden. Uudenlainen vähittäiskauppakonsepti syntyi tiiviin yhteystyön tuloksena Bulgarin ja Finavian kanssa”, kertoo Dufryn Suomen ja Ruotsin toimitusjohtaja Karl Walter ja jatkaa: ”Meillä on vuosikymmenien kokemus matkailualan vähittäiskaupasta, joten tiedämme, kuinka tärkeää asiakkaille on, että lentoasemilta voi ostaa huippulaadukkaita tuotteita. Bulgari vastaa tähän kysyntään Helsinki-Vantaalla.”

Helsinki-Vantaalla on parhaillaan käynnissä suuri, noin 900 miljoonan euron kehitysprojekti, jonka tavoitteena on vahvistaa Helsinki-Vantaan vahvaa kilpailuasemaa entisestään. Projektin myötä terminaalin pinta-ala laajenee 103 000 neliömetriä, laajarunkokoneiden siltapaikkojen määrä kaksinkertaistuu kahdeksasta kuuteentoista ja matkatavaroiden käsittelykapasiteetti lisääntyy puolella. Samalla lentoaseman palvelukapasiteetti kasvaa 30 miljoonaan matkustajaan tinkimättä lyhyistä vaihtoajoista, ystävällisestä palvelusta tai huippulaadukkaista ja innovatiivisista palveluista.

***
Korkearesoluutioiset kuvat median käyttöön: http://finavia.materialbank.net/NiboWEB/p/scpc/11819709/286937/fi

Lisätietoja:

Finavian Media Desk, comms@finavia.fi, puh. +358 20 708 2002
DUFRY, kansainvälinen kauppa/kuluttajamedia & PR, Karen Sharpes, karen.sharpes@dufry.com, puh. +44 208 624 4326

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasemapalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 21 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema kaukoliikenteessä. Vuoden 2016 liikevaihto oli 381 miljoonaa euroa ja konsernin henkilöstömäärä on 1900. www.finavia.fi