• Fingrid Oyj/

Korian sähköaseman rakennustyöt alkavat- yli 13 miljoonan euron hankkeen urakoitsijaksi Empower PN Oy

Report this content

Kantaverkkoyhtiö Fingridin Kouvolassa sijaitsevan Korian sähköaseman uudistustyöt parantavat sähkönsaannin luotettavuutta Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Alueella siirretään sähköä noin 400 000 sähkönkäyttäjälle. Yli 13 miljoonan euron arvoisen investoinnin rakennustyöt alkavat syksyllä 2016 ja hanke valmistuu keväällä 2019.

Fingrid uudistaa Korian sähköasemaa yli 13 miljoonalla eurolla, investoinnilla turvataan sähkönsaantia Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Lähes kolme vuotta kestävässä hankkeessa pääurakoitsija Empower PN Oy vaihtaa 1970-luvulla rakennetun aseman ikääntyneitä laitteita kokonaan uusiin ja tekee lisäksi parannuksia asemalla olemassa oleviin laitteisiin.

Lisätietoja hankkeesta 21.12.2015 julkaistussa uutisessa: Fingrid uudistaa Korian sähköasemaa yli 13 miljoonalla eurolla, investoinnilla turvataan sähkönsaantia Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä

Lisätietoja:
projektipäällikkö Petri Hämäläinen, puh. 030 395 5246