Finnair aloittaa ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä lentolippujen myynnin WeChatissä Kiinassa ja ottaa käyttöön WeChat Payn

Finnair aloittaa ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä lentolippujen myynnin suoraan virallisen WeChat-tilinsä kautta Kiinassa. Samalla Finnairin WeChat-tilin kautta ostetut lentoliput voi maksaa kätevästi WeChat Pay -maksumenetelmällä.

Finnairin asiakkaat voivat hakea Finnairin lentolippuja, varata lentoja ja maksaa ostoksia WeChat -tilin kautta ja maksaa ne WeChat Pay-maksumenetelmällä. Asiakkaat pysyvät samalla palvelualustalla koko varausprosessin ajan, mikä parantaa käyttökokemusta.

”Kiina on yksi tärkeimmistä markkina-alueistamme, ja haluamme olla siellä, missä asiakkaammekin ovat. Lipunmyynti WeChatissa ja WeChat Payn käyttöönotto ovat tärkeitä toimia, joiden avulla voimme palvella asiakkaitamme paremmin tällä nopeasti kasvavalla markkina-alueella”, kertoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen

Aiemmin tänä vuonna Finnair avasi virallisella WeChat-tilillään kiinalaisille asiakkaille tarkoitetun chat-palvelun, joka on auki päivittäin klo 9.00–18.00.

Tietoa WeChatista

WeChat on kiinalaisen Tencentin kehittämä sosiaalisen median mobiilisovellus. Vuonna 2011 julkaistu sovellus on noussut yhdeksi suurimmista erillisistä pikaviestisovelluksista. WeChatillä on kuukausittain yli 963 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Se tunnetaan sovelluksena, joka tarjoaa jokaiselle jotakin: siihen sisältyy monenlaisia toimintoja ja alustaratkaisuja, muun muassa erittäin suosittu mobiilimaksupalvelu.

www.finnair.fi , www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair , www.twitter.com/FinnairSuomi