Finnair Cargo laajentaa verkostoaan strategisella yhteistyöllä IAG Cargon kanssa

Finnair Cargo on allekirjoittanut sopimuksen IAG Cargon Partner Plus –ohjelmaan liittymisestä. Partner Plus on yhteistyösopimus, jonka ansiosta IAG Cargo ja Finnair Cargo pystyvät tarjoamaan asiakkailleen laajennetut verkostoyhteydet. Yhteistyöhön kuuluu vahvistetut tilavaraukset ja parempi lastausprioriteetti yhteistyökumppanin rahdille.

“Läheisempi yhteistyö IAG Cargon kanssa tarjoaa asiakkaillemme yhteydet monille uusille markkinoille Finnairin oman verkoston lisäksi. Tämä on innovatiivinen tapa laajentaa verkoston kattavuutta ja uskomme sen tuovan hyötyä sekä IAG Cargolle että meille”, sanoo Juha Järvinen, Finnairin kaupallinen johtaja.

Finnair Cargon asiakkaille verkostolaajennus tuo parannetut yhteydet Etelä- ja Pohjois-Amerikan markkinoille sekä Afrikkaan IAG:n jatkolennoilla Lontoon (LHR) ja Madridin (MAD) kautta. IAG Cargolle yhteistyö tuo lisäkapasiteettia erityisesti Finnairin strategisiin kohteisiin Koillis-Aasiassa.

”Yhteistyömme tarjoaa asiakkaille selkeää hyötyä. Finnair-yhteistyön myötä pystymme tarjoamaan laajennetut jatkoyhteydet avainkohteisiin sellaisen kumppanin kanssa, joka toimii samojen erinomaista asiakaspalvelua ja operatiivista luotettavuutta painottavien periaatteiden mukaisesti kuin mekin”, kertoo Steve Gunning, IAG Cargon toimitusjohtaja.

IAG:n rahtikuljetuksia koskevaan Partner Plus -ohjelmaan kuuluu nyt kuusi lentoyhtiötä, mukaan lukien Qatar Airways, Japan Airlines, Avianca ja American Airlines.

Finnair Cargo

Finnair Cargo on suurin pohjoismainen lentorahdinkuljettaja, jolla on edustus yli 40 maassa ja joka kuljettaa vuosittain 149 000 tonnia rahtia ja postia Helsingin ja Brysselin kautta. Euroopan ja Aasian väliseen lentorahtiliikenteeseen erikoistuneena Finnair Cargo tarjoaa kuljetuspalvelua 15 kohteeseen Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sekä yli 60 kohteeseen Euroopassa. Uusien A350-koneiden myötä Finnairin kaukoliikenteen rahtikapasiteetti kaksinkertaistuu vuoteen 2020 mennessä.

Finnair Cargo: www.finnaircargo.fi
Finnair Cargo News: news.finnaircargo.com
Finnair Cargo Twitterissä: www.twitter.com/FinnairCargo

IAG Cargo

IAG Cargo syntyi vuonna 2011, kun British Airways World Cargo ja Iberia Cargo fuusioituivat. British Airways World Cargon ja Iberia Cargon liikevaihto vuonna 2013 oli yhteensä 1073 miljoonaa euroa. Niiden työntekijämäärä yhteensä on yli 2400 henkilöä ja IAG:n maailmanlaajuiseen reittiverkostoon kuuluu yli 350 kohdetta.

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com