Finnair EU–Kiinan Matkailuvuoden virallinen yhteistyökumppani - Suomen Lappi yksi avainkohteista

Tänään käynnistyvän Euroopan unionin ja Kiinan välisen Matkailuvuoden (EU-China Tourism Year 2018, ECTY) tavoitteena on lisätä matkailua, helpottaa yritysten yhteistyötä ja jakaa tietoa kiinalaisten matkailijoiden tarpeista ja toiveista. Finnair on teemavuoden virallinen yhteistyökumppani.

Suomessa EU:n ja Kiinan välisen matkailuteemavuoden avainkohde on Lappi, joka on ollut Finnairin kiinalaisten asiakkaiden suosikkikohde viime vuosina. Talvikaudella Lapin kohteet ovat peitonneet suosiossa jopa Rooman ja Pariisin kaltaiset kestosuosikit.

“Kiina on Finnairille yksi tärkeimmistä markkinoista. Aloitimme lennot Pekingiin 30 vuotta sitten ensimmäisenä länsieurooppalaisena lentoyhtiönä ja tänä keväänä avaamme Kiinaan jo seitsemännen kohteemme, Nanjingin,” sanoo Juha Järvinen, Finnairin kaupallinen johtaja. ”Kiinalaisten matkailijoiden vahva kiinnostus Lappia kohtaan jatkuu, ja vastaamme tähän lisäämällä kapasiteettia ensi talvikaudelle 15 %:lla verrattuna tähän talveen.”

”Teemavuosi on otollinen hetki lisätä Suomen tunnettuutta matkailukohteena Kiinassa, ja olemme innolla mukana tässä työssä”, sanoo Juha Järvinen. ”Myös tietoisuuden lisääminen kiinalaisten matkailijoiden toiveista auttaa matkailualaa rakentamaan tulevaisuuden menestystä Kiinassa.”

Finnair on panostanut kiinalaisiin asiakkaisiin myös ottamalla käyttöön Alipay-mobiilimaksamisen Kiinan-lennoillaan, tuomalla kiinalaisen huippukokin Steven Liun aterioita lennoilleen ja tuomalla lennot myyntiin myös kiinalaisten suosimassa WeChat-palvelussa. Finnairin Kiinan-lennoilla on myös kiinankielistä henkilökuntaa.

www.finnair.fi, www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi