Finnair ja S7 Airlines aloittavat codeshare-yhteistyön

Finnair ja sen oneworld-allianssikumppani S7 Airlines aloittavat uusia codeshare-lentoja.

Finnairin lentotunnus (AY) lisätään S7:n uudelle reitille Helsingin ja Moskovan Domodedovon kansainvälisen lentokentän välille 26. huhtikuuta lähtien, sekä tietyille S7:n jatkolennoille Domodedovosta Novosibirskiin, Kazaniin, Rostov-on-Doniin, Samaraan, Ufaan ja Jekaterinburgiin.

Vastavuoroisesti S7:n lentotunnus lisätään tietyille Finnairin lennoille Pietarista ja Jekaterinburgista Helsinkiin sekä tietyille jatkolennoille Joensuuhun, Kuopioon, Ouluun, Rovaniemelle, Tampereelle, Turkuun ja Vaasaan.

"Toivotamme S7 Airlinesin uuden reitin Domodedovosta tervetulleeksi Helsinkiin", sanoo Hannu Sundberg, Finnairin kaupallisista kumppanuuksista vastaava johtaja. "Toisen modernin, korkeatasoisen allianssilentoyhtiöpartnerin saapuminen Helsinkiin vahvistaa myös elintärkeää oneworld-hubiamme idän ja lännen välillä."

"Olemme tyytyväisiä saadessamme kehittää yhteistyötämme Finnairin kanssa osana kansainvälistä oneworld-allianssia nykyisen partnerisopimuksen puitteissa. Yhteistyö on ehdottomasti hyödyllistä molempien lentoyhtiöiden matkustajille. S7 Airlines aloittaa huhtikuun 26. päivä omat lennot Moskovan Domodedovon kentältä Helsinkiin. Sopimuksen myötä sekä S7:n että Finnairin matkustajat voivat matkustaa useampiin kohteisiin molempien maiden sisällä", S7 Airlinesin strategiaosaston johtaja Vadim Besperstov sanoo.

S7
S7 Airlinesilla on suuri kotimainen verkosto Venäjällä, joka rakentuu Moskovan Domodedovon sekä Novosibirskin Tolmachevon kenttien varaan. S7 operoi 114 reittiä 25 maassa: IVY-maissa, Euroopassa, Lähi-idässä, Kaakkois-Aasiassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella. S7 operoi yhtä Venäjän moderneimmista ja nuorimmista laivastoista. Sen 56 koneen laivastoon kuuluu Airbus A320 -koneperhe sekä Boeing 737 ja Boeing 767 -koneita, jotka operoivat yli 190 lentoa päivässä. Vuonna 2013 S7 Airlines kuljetti yli 9,2 miljoonaa matkustajaa.

oneworld
oneworld on yksi maailman johtavista lentoyhtiöalliansseista, joka on sitoutunut tarjoamaan parasta mahdollista palvelua ja mukavuutta paljon matkustaville kansainvälisille matkustajille. oneworld-lentoyhtiöt työskentelevät yhdessä tarjotakseen aina huippuluokkaisen, saumattoman matkustuskokemuksen ja erityisiä etuja ja palkintoja kanta-asiakkaille, mukaan lukien pisteiden kerryttäminen ja niiden hyödyntäinen kaikilla verkoston lennoilla. oneworld-allianssiin kuuluuvat airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malaysia Airlines, Qantas, Qatar Airways, Royal Jordanian ja S7 Airlines sekä noin 30 kumppania. TAM ja US Airways liittyvät oneworldiin 31.3.2014, ja SriLankan Airlines pian tämän jälkeen. Verkosto kattaa lähes tuhat lentokenttää 150 eri maassa, 14 000 päivittäistä lentoa yhteensä 3 500 lentokoneella.

Lisätietoa:
Finnair media desk, +358 9 818 4020, sähköposti comms(a)finnair.com