Finnair kommentoi markkinahuhuja: omistusneuvotteluja ei ole käynnissä

Finnair Oyj   Pörssitiedote      12.11.2015 klo 13.37

Finnair toteaa, että mediassa on tänään ollut spekulointia, jonka mukaan British Airways tai IAG olisi ostamassa Finnairia.

Finnairilla eikä Finnairin osakkeenomistajilla ei Finnairin tietojen mukaan ole meneillään tällaisia neuvotteluja.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja one world-allianssin jäsen. Vuonna 2014 Finnairin liikevaihto oli 2 400 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa lähes 4 500 henkilöä. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.