Finnair otti vastaan kahdeksannen A350-lentokoneensa ja toteutti sitä koskevan myynti- ja takaisinvuokraussopimuksen

Finnair Oyj        Sijoittajauutinen          4.4.2017 klo 13.00

Finnair on toteuttanut jo aiemmin aiesopimuksena tiedottamansa järjestelyn, jossa se myy eilen vastaanottamansa Airbus A350-lentokoneen GE Capital Aviation Services Limitedille (“GECAS”) ja takaisinvuokraa sen käyttöönsä. Vuokrakausi on 12 vuotta, ja siihen liittyy lisäksi jatko-optioita.

Järjestelyllä on Finnairin vuoden 2017 toisen neljänneksen liiketulokseen noin 50 miljoonan euron positiivinen vaikutus, joka käsittää myyntivoiton lisäksi suojauksista ja ennakkomaksuista muodostuvan valuuttakurssivoiton. Järjestelyn jälkeen Finnairilla on valmius rahoittaa loput kolme tänä vuonna toimitettavaa A350-konetta käteisvaroin

Finnair on tilannut yhteensä 19 Airbus A350-900 XWB -lentokonetta Airbusilta, ja se on saanut niitä tähän mennessä kahdeksan. Todennäköisen toimitusaikataulun mukaan Finnairilla on 11 kyseistä konetta vuoden 2017 loppuun ja 19 vuoden 2023 loppuun mennessä.

Finnairin operoimien ja/tai omistamien koneiden luettelo löytyy yhtiön internetsivuilta https://www.finnair.com/fi/fi/flights/fleet ja neljännesvuosittain päivitettynä yhtiön taloudellisista katsauksista.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2016 Finnairin liikevaihto oli 2 317 milj. euroa ja matkustajamäärä lähes 11 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.