Finnair rekrytoi yli 100 lentäjää kasvunsa tueksi­

Finnairin aloittaa tänään yli 100 lentäjän rekrytoinnin lentäjäkoulutukseen. Nyt alkavassa haussa etsitään sekä jo kokeneita ammattiliikennelentäjiä että henkilöitä, joilla ei tarvitse olla aiempaa lentokokemusta. Valituilla on mahdollisuus aloittaa Finnairin Airbus-perämiehinä jo vuodesta 2018 lähtien koulutuslinjasta riippuen.

- Finnairin kasvu on hyvässä vauhdissa, ja uusiutuva laivastomme ja kasvava reittiverkostomme avaa jälleen uusia mahdollisuuksia lentäjän urasta kiinnostuneille. Erinomaisessa tiimissämme on hyviä kehittymisväyliä aina kapteeniksi ja lennonopettajaksi saakka, sanoo kapteeni ja Finnairin lentotoiminnan johtaja Jari Paajanen .

Hausta valitut vasta-alkajat voivat valita noin 24 kuukautta kestävän opintojakson Suomen Ilmailuopistossa tai noin 18 kuukautta kestävän Finnairille räätälöidyn intensiivisen Multi-Pilot License (MPL)-koulutusohjelman, joka toteutetaan yhteistyössä Patria Pilot Trainingin kanssa. Kokeneet ammattiliikennelentäjät puolestaan käyvät Finnairin järjestämän perämieskurssin ja tyyppikoulutuksen.

Hakuaika kaikkiin koulutusohjelmiin on 1.8. – 31.8.2017, ja valintaprosessi soveltuvuustesteineen, haastatteluineen ja tarkastuksineen kestää noin kahdeksan kuukautta.

Lisätietoja koulutusohjelmista, hakuprosessista ja valintakriteereistä Finnairin verkkosivuilla: https://company.finnair.com/fi/toihin-finnairille/liikennelentajat

www.finnair.fi , www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair , www.twitter.com/FinnairSuomi