Finnair, Skyscanner ja Amadeus tehostavat varausprosessia IATA:n uudella New Distribution Capability -standardilla

Asiakkaat voivat varata Finnairin lentoja ja lisäpalveluita suoraan Finnairilta Skyscannerin nettisivujen kautta

Finnair ja matkailualan johtava IT-ratkaisujen toimittaja Amadeus tehostavat Finnairin lentotuotteiden jakelua esittelemällä IATA:n uuteen XML-pohjaiseen New Distribution Capability -standardiin perustuvan Amadeus Altea NDC-ratkaisun. Ratkaisun avulla asiakkaat voivat varata Finnairin lentolippuja ja lisäpalveluista suoraan Finnairin järjestelmästä kumppanin nettisivujen kautta.

Skyscanner , yksi maailman johtavia lentomatkojen hakusivustoja, on ensimmäinen yhteistyökumppani, jonka kanssa NDC - ratkaisu otetaan  käyttöön .  Asiakkaat voivat ostaa Finnairin tuotteita  Skyscannerin  nettisivujen kautta saumattoman haku- ja varausprosessin avulla lähtemättä  Skyscannerin  sivuilta.

Amadeuksen uusi  NDC -ratkaisu tarjoaa uusia mahdollisuuksia myydä lentolippuja ja niihin liittyviä lisäpalveluita kumppaneiden online-sivustojen kautta.  Se hyödyntää Amadeuksen avustettujen varausten ratkaisuja, jotka tukevat lentojen hakujen muuttumista ostostapahtumiksi.

" Finnairin lentojen ja lisäpalvelujen  tehokas  myynti  kumppaneiden online-palveluiden kautta on o sa kasvustrategiaamme. Asiakkaille uusi NDC-ratkaisu tuo saumattoman ja sujuvan ostokokemuksen myös silloin, kun he ostavat lippunsa kumppaneidemme sivustoilta ”, sanoo  Rogier van Enk ,   Finnairin myyntijakelusta, kaupallisista kehitysprojekteista ja -analytiikasta vastaava johtaja .

Skyscanner
Kirsty Ireland