Finnair solmi A350-koneiden moottorihuoltosopimuksen Rolls-Roycen kanssa

Finnair on allekirjoittanut pitkäaikaisen, uusien Airbus A350 XWB -koneidensa moottoreita koskevan huoltosopimuksen Rolls-Roycen kanssa. Rolls-Royce Trent XWB -moottoreita käytetään pelkästään Airbus A350 XWB-koneissa. Sopimuksen myötä kaikki Finnairin uusien Airbus A350 XWB -koneiden moottorit tulevat Rolls-Roycen kokonaishuoltopalvelun piiriin (TotalCare).

"Airbus A350 XWB -lentokoneet ovat Finnairin kasvustrategian moottori, ja Rolls-Roycen viimeisintä teknologiaa edustavat Trent XWB -moottorit pitävät nämä koneet käynnissä", sanoo Finnairin Tekniikan johtaja Jari Huhtinen. "Finnair on tunnettu luotettavuudestaan, ja Rolls-Roycen tarjoama laadukas huoltopalvelu on tärkeässä roolissa, kun otamme uudet koneet käyttöön. Sopimus tukee myös moottoreiden tehokasta hyödyntämistä koko niiden käyttöiän ajan."

"Olemme iloisia saadessamme Finnairista uuden TotalCare-asiakkaan, ja tuemme mielellämme Finnairia A350-koneiden menestyksekkäässä käyttöönotossa ja hyödyntämisessä", sanoo Bruce Blythe, Rolls Roycen moottoripalvelujen johtaja.

Finnair on tilannut 19 Airbus A350 XWB -konetta, joista ensimmäisten neljän koneen odotetaan saapuvan vuoden 2015 toisella puoliskolla, seitsemän vuosina 2016-2017, ja loppujen vuoteen 2023 mennessä.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com