Finnair tarkistaa tiedonantopolitiikkaansa

Finnair Oyj                       Pörssitiedote                   21.12.2016 klo 11.00

Finnair on arvioinut tiedottamiskäytäntöjään EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen (Market Abuse Regulation, MAR-asetus) ja uusien viranomaistulkintojen johdosta.

Jatkossa Finnair julkistaa pörssitiedottein vain MAR-asetuksen mukaiset sisäpiirintiedot ja muut arvopaperilainsäädännön tai pörssin sääntöjen nimenomaisesti edellyttämät tiedot. Samalla Finnair ryhtyy julkistamaan sijoittajauutisia kehityksestään ja tapahtumista, jotka eivät täytä pörssitiedottamisen tarkistettuja kriteerejä, kuten kuukausittaiset liikennetiedot tai tavanomaiset rahoitus- tai laivastojärjestelyt. Finnairin sijoittajauutiset lähetetään nykyisellä pörssitiedotteiden jakelulla.

Finnairin tarkistettu tiedonantopolitiikka löytyy osoitteesta https://investors.finnair.com/fi/governance.

Finnairin tiedonantopolitiikan tavoitteena on varmistaa, että kaikilla markkinaosapuolilla on samanaikaisesti saatavilla riittävä ja oikea tieto yhtiöstä, sen toiminnasta, tavoitteista, strategiasta ja taloudellisesta tilanteesta Finnairin osakkeiden käyvän arvon määrittämiseksi. Finnairin viestinnän keskeiset periaatteet ovat luotettavuus, avoimuus, johdonmukaisuus ja tasapuolisuus.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2015 Finnairin liikevaihto oli 2 255 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa 4 800 henkilöä. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.