Finnair tekee tilaa A350-lentäjäkoulutuksille, Chongqingin lennot tauolle neljäksi kuukaudeksi

Finnair tekee liikenneohjelmaansa tilaa lentäjien kevätkauden A350-koulutuksille, minkä vuoksi lennot Helsingin ja Chongqingin välillä jäävät tauolle 11.1.–2.5.2017. Finnair valmistautuu liikenteensä kasvattamiseen ja ensi vuonna jatkuviin uusien A350-koneiden toimituksiin, ja tähän valmistautumiseen kuuluvat myös A350-tyyppikoulutukset lentäjille. Koulutus sitoo yhtiön lentäjäresursseja, kun lentäjät koulutuksen aikana ovat pois normaalista lentotyöstä. Chongqingin lentojen tauko ja aiemmin kerrottu vuokrakoneen operointi Finnairin New Yorkin reitillä tekevät tilaa liikenneohjelmaan koulutuksia varten. Yhtiö on myös perunut yksittäisiä lentoja Nagoyan reitiltä tammi-maaliskuulta.

Finnair ottaa yhteyttä asiakkaisiin, joilla on lippu Chongqingin reitille tauon aikana, ja tarjoaa asiakkaille uudelleenreititystä, matkustuspäivän muutosta tai lipun takaisinmaksua.

"Olemme pahoillamme vaivasta, jota tämä asiakkaillemme aiheuttaa. Teemme parhaamme löytääksemme hyvän ratkaisun jokaiselle asiakkaalle", sanoo Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt.

Chongqingin lennot aloitetaan taas 3.5.2017 normaalin liikenneohjelman mukaisesti.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com