Finnair tuo langattoman yhteyden lentokoneisiinsa

Finnair Oyj       Pörssitiedote                               25.3.2015          klo 15.20

Finnairin hallitus on hyväksynyt investointiohjelman, jolla yhtiö tuo langattoman yhteyden valtaosaan laaja- ja kapearunkokoneitansa. Investoinnin arvo on noin 30 miljoonaa euroa.

"Investoinnin myötä voimme tarjota asiakkaille laajan valikoiman uusia palveluita, aina lennonaikaisesta viihteestä ostosmahdollisuuksiin ja lisäpalveluihin", sanoo Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo.

Ensimmäiset langattomat palvelut Finnairin koneissa nähdään syksyllä 2015 uusien Airbus A350 XWB - koneiden liittyessä laivastoon. Vuonna 2016 yhtiö aloittaa Wi-Fi-yhteyden asentamisen kaukoliikenteessä käytettäviin Airbus A330 -koneisiinsa, sekä Euroopan liikenteessä käytettäviin Airbus-kapearunkokoneisiinsa. Asennukset arvioidaan saatavan päätökseen vuonna 2018.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com