Finnair tuo markkinoiden parhaan internet-yhteyden Euroopan lennoilleen ja kutsuu asiakkaat mukaan testaamaan palvelua

Finnair tuo nopean internet-yhteyden Euroopan lennoilla käytettäviin Airbus-kapearunkokoneisiinsa. Heinäkuun 19 päivästä lähtien asiakkaat pääsevät testaamaan markkinoiden nopeinta lennonaikaista internet-yhteyttä. Lennonaikainen internet-yhteys tukee nettiselailua, sähköpostia, musiikin kuuntelua ja myös TV-ohjelmien ja elokuvien katselua streaming-palveluista.

Järjestelmän toimittaja on Viasat Inc, ja se on jo asennettu kuuteen Finnarin Airbus-kapearunkokoneeseen. Kesän lopussa internet-yhteys on tarkoitus olla jo parissakymmenessä koneessa, ja koko Airbus-kapearunkolaivasto on katettu kesällä 2019.

“Huippunopea internet-yhteys Euroopan lennoilla avaa uuden ajan lennonaikaisessa viihdetarjonnassa, kun asiakkaat voivat käyttää esimerkiksi streaming-palveluita”, sanoo Finnairin asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Piia Karhu. ”Samalla Euroopan lentojen asiakkaamme saavat Nordic Sky -portaalin palvelut – digilehdet, ostosmahdollisuudet ja muun tarjonnan – käyttöönsä. Internet-yhteys lennoilla mahdollistaa myös uusien työkalujen kehittämisen matkustamohenkilöstölle asiakaskokemuksen parantamiseksi.”

Finnair kutsuu nyt asiakkaat mukaan testaamaan internet-yhteyttä Euroopan reiteillä. Internet-yhteys on asiakkaille ilmainen kaksi kuukautta kestävän testijakson aikana, ja Finnair kesää silloin tietoja järjestelmän toimivuudesta ja asiakaskokemuksesta.

Viasatin johtaja Don Buchman kommentoi: “Asiakaskeskeisenä lentoyhtiönä Finnair tuo nyt uusimman teknologian Euroopan laivastoonsa asiakaskokemuksen tueksi. Olemme iloisia voidessamme tarjota Finnairille internetkokemuksen, joka nopeudellaan ja laadullaan peittoaa muut. Nyt asiakastestausvaiheessa saamme tärkeää tietoa palvelun optimoimiseksi, ja näin varmistetaan, että Finnairin asiakkaat saavat palvelun, joka vastaa juuri heidän toiveitaan ja käyttötarpeitaan.”

Tietoa Finnairin Euroopan lentojen internet-yhteydestä:

Palvelun kattavuus

Kun asennukset kaikkiin Finnairin Airbus-kapearunkokoneisiin on saatu valmiiksi, internet-yhteys on saatavilla suurimmalla osalla Finnairin Euroopan reiteistä. Merialueiden yllä on jotain rajoitteita (esimerkiksi Biskajanlahti ja Pohjanmeri), sillä satelliittiyhteys ei kata näitä alueita. Myös Latviassa, Liettuassa, osassa Valko-Venäjää ja Venäjällä on rajoitteita. Kaikilla lentokentillä ei myöskään ole mahdollista tarjota internet-yhteyttä heti lähtöportilta alkaen maakohtaisista ja ilmailuviranomaisten säädöksistä johtuen. Finnairin kaukolennoilla on jo internet-yhteys.

Hinnoittelu

Internet-yhteys on asiakkaille ilmainen kaksi kuukautta kestävän testausjakson ajan. Finnair kertoo palvelun hinnoittelusta syksyn aikana.

Nordic Sky portaali

Finnair tarjoaa kaikille asiakkailleen pääsyn Nordic Sky- portaaliin niissä koneissa, joissa on Wi-Fi. Asiakkaat kirjautuvat portaaliin omilla päätelaitteillaan, eikä portaalin käyttöä varten tarvitse ottaa erillistä internet-yhteyttä. Nordic Sky -portaalissa on tarjolla uutispalveluita, ostosmahdollisuuksia, yhteys Finnairin asiakaspalveluun ja mahdollisuus tarkistaa jatkolentojen tilanne. Nordic Sky -portaalin käyttö on maksutonta kaikilla Finnairin lennoilla.

Laitetuki

Lennonaikaista internet-yhteyttä voi käyttää kaikilla päätelaitteilla, joissa on Wi-Fi-yhteys.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi