Finnair tuo Sasu Laukkosen ja kiinalaisen keittiömestarin Steven Liun menut kaukolentojensa business-luokkaan

Finnair kertoi tänään Signature Menu -yhteistyöohjelman uusista yhteistyösopimuksista: Huhtikuun 6. päivästä lähtien Finnairin kaukolentojen business-luokan asiakkaat saavat nauttia helsinkiläisen Chef & Sommerlierin keittiömestari Sasu Laukkosen ja tunnetun kiinalaisen keittiömestarin Steven Liun suunnittelemista aterioista.

Lisäksi Finnair tuo Helsingistä lähtevien kaukolentojensa business-luokkaan myös suomalaisen Jymy-luomujäätelön.

"Haluamme tarjota idän ja pohjolan keittiöiden parhaat palat business-luokan asiakkaillemme", sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen. "Nyt nimikkomenun on suunnitellut ensimmäistä kertaa kiinalainen huippukokki. Steven Liun menu tuo Finnairin pohjoismaiseen asiakaskokemukseen aasialaisen twistin. Uskomme, että asiakkaamme ihastuvat hänen ateriakokonaisuuteensa."

Steven Liu on tunnettu kiinalainen keittiömestari, joka on tehnyt uraa niin Aasiassa kuin Euroopassa. Hänen aterioitaan on tarjottu muun muassa The Savoy ja The Dorchester -ravintoloissa Lontoossa ja Le Cordon Bleu-ravintoloissa. Liu toimii myös tuomarina suosituissa Master Chef China-, Master Chef Celebrity China- ja Top Chefs Challenge -TV-ohjelmissa Kiinassa.

Steven Liun East Meets West -nimikkomenu yhdistää länsimaisia ja itämaisia makuja modernilla tavalla ja sitä tarjoillaan Finnairin Pekingin ja Shanghain lentojen business-luokassa tämän viikon keskiviikosta lähtien. Muille Finnairin Kiinan-reiteille menu tulee myöhemmin.

Chef & Sommerlierin keittiömestarin ja osakkaan Sasu Laukkosen nimikkomenu tuo pohjoismaisen keittiön herkut Finnairin Helsingistä lähtevien kaukolentojen business-luokkaan. Sasu Laukkosen menut ovat kunnianhimoisia ja perustuvat puhtaisiin makuihin ja pohjoisiin juuriin. Laukkosella on yli 15 vuoden kokemus alalta, ja hänen Chef & Sommerlier -ravintolallaan on ollut Michelin-tähti vuodesta 2014.

Uusien nimikkomenuiden lisäksi Finnair tarjoaa Suomesta lähtevien kaukolentojansa business-luokassa suomalaista Jymy-luomujäätelöä 6. huhtikuuta alkaen. Jymy käyttää jäätelössään vain luomuraaka-aineita ja hankkii maitonsa Auran tehtaansa lähellä olevalta luomutilalta.

"Laadukkaat ateriat ovat olennainen osa asiakkaan matkustuskokemusta", sanoo Finnairin ruokakonsepteista vastaava Maarit Keränen. "Uskon näiden uusien kumppanuuksien vastaavan hienosti asiakkaidemme toiveisiin."

Finnair aloitti Signature Menu -yhteistyöohjelmansa vuonna 2013, ja se on siitä lähtien tarjoillut suomalaisten huippuravintoloiden keittiömestareiden suunnittelemia aterioita Helsingistä lähtevien kaukolentojensa business-luokassa. Helmikuussa 2016 Finnair toi hongkongilaisen FINDS-ravintolan keittiömestarin Jaakko Sorsan ateriat Hong Kongin -reitilleen.

Kuvamateriaalia Signature Menuista: Finnair Gallery.

www.finnair.fi, www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi