Finnair valmistautuu kasvuun ja palkkaa 200 lentäjää lähivuosina

Finnair valmistautuu liikenteensä kasvuun ja palkkaa vuoteen 2020 mennessä noin 200 uutta lentäjää vakituiseen työsuhteeseen. Finnairin kasvustrategian selkärankana ovat yhtiön tilaamat 19 uutta Airbus A350 XWB -konetta, joista ensimmäiset liittyvät laivastoon tänä syksynä.

"Valmistaudumme tulevaisuuden kasvuun ja palkkaamme jo tänä syksynä vakituiseen työsuhteeseen lähes 60 lentäjää," kertoo Finnairin lentotoimintaryhmän johtaja Jari Paajanen. "Lentäjät työllistyvät Finnairin kaukoliikenteeseen ja ensimmäiset aloittavat jo lokakuussa."

Syksyllä palkattavat lentäjät tulevat ryhmästä, jotka ovat tähän asti työskennelleet Finnairilla määräaikaisessa työsuhteessa tai jotka olivat tulossa Finnairille määräaikaiseen työsuhteeseen ensi kesänä.

Ensimmäiset uudet Airbus A350 XWB -koneet korvaavat nyt käytössä olevia Airbus A340-koneita, ja näiden korvaamisen jälkeen Finnairin laivasto ja sitä myötä sen liikenne lähtee kasvuun.

Finnair on aloittanut myös matkustamohenkilökunnan rekrytoinnin ja palkkaa tänä vuonna yli 100 uutta matkustamotyöntekijää.

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com