Finnair vuokraa A330-koneen oneworld-kumppaniltaan Iberialta Miamin reitille

Finnair vuokraa A330-lentokoneen miehistöineen oneworld-kumppaniltaan Iberialta Miamin reitilleen ajalle 10.1 - 31.1.2017. Koneen vuokrauksella varmistetaan Finnairin lentäjien A350-tyyppikoulutus, jota tarvitaan, kun Finnair vuoden 2017 aikana saa lisää uusia Airbus A350-koneita. On mahdollista, että Finnair jatkaa koneen ja miehistön vuokrausta Miamin reitillä tammikuun jälkeen, sillä käynnissä olevat, uusien koneiden käyttöönottoon liittyvät lentäjien A350-koulutukset jatkuvat keväällä.

"Lentäjäkoulutukset ovat osa valmistautumistamme Finnairin liikenteen kasvattamiseen. Vuokrakone ja -miehistö Miamin reitillämme tukee lentojen operoinnin täsmällisyyttä, tilanteessa, jossa suuri osa lentäjistä on koko ajan kiinni koulutuksissa", sanoo Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt.

Iberian kolme vuotta vanhassa A330-koneessa on 36 kokonaan makuuasentoon liukuvaa Business-luokan istuinta ja 242 Economy-luokan istuinta. Kaikilla matkustajilla on lennon aikana käytössään henkilökohtainen viihdejärjestelmä. Miehistö tulee Iberialta, ja lennoilla on mukana myös kaksi Finnairin matkustamohenkilön jäsentä tukemassa Finnairin palvelukonseptin toteutusta.

Finnair lentää Miamiin kolme kertaa viikossa. Finnair viestii operoivan lentoyhtiön muutoksesta suoraan asiakkaille, joilla on varaus näille lennoille.

www.finnair.fi, www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi