• Finnair/

Finnair vuokraa lentokoneen Air Italylta Chicagon- ja Miamin-reiteille loppukuuksi

Finnair vuokraa A330-lentokoneen miehistöineen Air Italylta Chicagon- ja Miamin-reiteille 12. - 31.10.2018. Kuormauslaite vahingoitti yhtä Finnairin kaukolentokoneista Chicagon lentokentällä tiistaina 25.9., ja kone on nyt korjattavana. Vuokraamalla koneen Air Italylta Finnair varmistaa, että liikenne Chicagoon ja Miamiin jatkuu normaalisti koneen korjauksen aikana.

"Lentokoneen vaurioituminen Chicagossa on valitettava vahinko. Vuokraamalla Air Italyn laadukkaan A330-koneen voimme jatkaa liikennettä Chicagoon ja Miamiin normaalisti ja tarjota asiakkaillemme onnistuneen lentomatkan koneen vaihtumisesta huolimatta", Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt sanoo.

Air Italyn kone ja miehistö operoivat Finnairin lentoja Chicagoon ja Miamiin seuraavasti:

• Kaikki lennot Helsingin ja Chicagon välillä (AY09/AY10) 12.-29.10. Finnair lentää Chicagoon neljä kertaa viikossa. Lentopäivät ovat maanantai, keskiviikko, perjantai ja lauantai.
  • Viisi edestakaista lentoa Helsingin ja Miamin välillä (AY07/AY08) 14.10., 16.10., 21.10., 23.10. ja 30.10.

Air Italyn A330-koneessa on 24 kokonaan makuuasentoon liukuvaa Business-luokan istuinta ja 232 Economy-luokan istuinta. Kaikilla matkustajilla on lennon aikana käytössään henkilökohtainen viihdejärjestelmä. Miehistö tulee Air Italylta, ja lennoilla on mukana myös kaksi Finnairin matkustamohenkilökunnan jäsentä tukemassa Finnairin palvelukonseptin toteutumista.

Finnair on yhteydessä suoraan niihin asiakkaisiin, joita lentokoneen vaihdos koskee. Asiakkailla on oikeus perua lento tai vaihtaa lennon lähtöpäivää operoivan yhtiön vaihtumisen vuoksi. Muutokset voi tehdä ottamalla yhteyttä Finnairin asiakaspalveluun.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi