Finnair vuokraa pitkäaikaisesti kaksi A321-konetta

Finnair Oyj           Pörssitiedote               15.12.2016 klo 9.40

Finnair on solminut CDB Aviation Lease Financen kanssa sopimuksen kahden uuden 209-paikkaisen Airbus A321-200-kapearunkokoneen pitkäaikaisesta vuokraamisesta käyttöönsä. Lentokoneista ensimmäinen saapuu Finnairin käyttöön talvikaudelle 2017/2018 ja jälkimmäinen kesäkaudelle 2018. Vuokrasopimusten kesto on vähintään kahdeksan vuotta.

Finnair tiedotti jo talvella 2016 vuokranneensa yhteensä kuusi vastaavaa lentokonetta pitkäaikaisesti vuoden 2017 alkupuoliskosta alkaen. Järjestelyt liittyvät Finnairin laivastouudistukseen, jossa syöttöliikenteen kapasiteettia lisätään aiemmin ilmoitettua kaukoliikennekapasiteetin kasvua vastaavasti.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2015 Finnairin liikevaihto oli 2 255 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa 4 800 henkilöä. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.