• Finnair/

Finnairin Airbus A350 XWB -koneet tarjoavat matkustusmukavuutta ja ainutlaatuisen pohjoismaisen kokemuksen

Finnairin visiona on tarjota asiakkailleen ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus. Uusi Airbus A350 XWB -kone, jonka Finnair saa laivastoonsa tässä kuussa, on tästä hyvä esimerkki.

"Uudessa Airbus A350 XWB -koneessa voimme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista pohjoismaista vieraanvaraisuutta", sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen.

"Palvelukokonaisuuden jokaista yksityiskohtaa on harkittu huolella aina matkustamohenkilökunnan tarjoamasta yksilöllisestä palvelusta matkustamon sisustukseen. Uudessa koneessamme matkustusmukavuutta todella on mietitty."

• Asiakkaat nousevat koneeseen valaistuksessa, jossa valkoiset pilvet purjehtivat sinisellä taivaalla.

• Matkustamon sisustus on dSign Vertti Kivi & Co:n kädenjälkeä, ja se on jo palkittu kansainvälisellä designpalkinnolla. Sisustuksen raikkaat valkoiset, siniset ja hopeanharmaan sävyt tuovat valoisuutta ja tilantuntua.

• Dynaamisen LED-valaistuksen avulla matkustamon tunnelma muuttuu lennon eri vaiheiden mukaisesti. Valaistusohjelmissa on otettu huomioon vuorokaudenaika, kohde ja myös vuodenaika., Valaistus auttaa asiakkaita rentoutumaan ja nauttimaan matkasta.  Valikoimassa on 24 erilaista skenaariota - mukaan lukien revontulet - ja käytettävissä on yli 16 miljoonaa erilaista värivaihtoehtoa. Suuret panoraamaikkunat tuovat matkustamoon paljon luonnonvaloa.

• A350-koneen laajan rungon ansiosta koneessa on entistä enemmän istuintilaa, mikä lisää matkustusmukavuutta. Finnairin A350 XWB -koneessa on 297 istuinpaikkaa, joista 46  Business-luokassa, 43 Economy Comfort -luokassa ja 208 Economy-luokassa. Business-luokan istuimet liukuvat täysin makuuasentoon ja ovat 1+2+1-muodostelmassa niin, että kaikilla Business-luokan asiakkailla on omalta paikaltaan suora pääsy käytävälle. Economy-luokan slim-line -istuimet ovat 3+3+3-muodostelmassa ja niiden tuoliväli on 31-22 tuumaa. Economy-luokan etuosan Economy Comfort -istuimissa on kymmenen senttiä enemmän jalkatilaa.

• Uusi huippuluokan Nordic Sky -viihdejärjestelmässä on laaja valikoima niin tämän hetken suosituimpia kuin klassikkoelokuviakin sekä BBC:n, National Geographicin ja Discovery Channelin ohjelmia. Peace of Mind -kanava puolestaan auttaa matkustajaa rentoutumaan lennon aikana.

• Langaton nettiyhteys on tarjolla ilman lisämaksua Business-luokan matkustajille, Finnair Plus Gold - ja Platina-asiakkaille sekä oneworldin Sapphire- ja Emerald-tasojen asiakkaille. Economy-luokan matkustajat voivat ostaa internetyhteyden tuntihinnalla tai koko lennon ajaksi.

• Finnairin Business-luokan A350-nimikkomenu tuo huippuravintolan maut lennolle. Savoyn keittiöpäällikön Kari Aihisen suunnittelema menu sisältää pohjoisen makuja, kuten muikunmätimoussea, lämminsavustettua nieriää ja mureaksi haudutettua poron entrecôtea.  Myös Economy-luokassa tarjoillaan uudistettuja aterioita sekä aperitiivi ja suolapaloja.

• A350-nimikkodrinkki Blue Sky on sekoitus ranskalaista samppanjaa ja suomalaista mustikkalikööriä. Juoma on kunnianosoitus puhtaalle Suomen luonnolle ja Ranskan Toulouselle, jossa Airbus valmistaa A350 -koneet.

• Marimekon Finnairille suunnittelemat tekstiilit ja astiat tuovat oman raikkaan lisänsä matkustamoon.

• Uusissa Airbus A350 -koneissa on myös edistyksellinen ilmansuodatusjärjestelmä, jonka ansiosta matkustamon ilma vaihtuu kokonaan 2–3 minuutin välein. Vedoton ilmastointi, säädettävät lämpötila-alueet ja aiempaa korkeampi matkustamon ilmanpaine parantavat sekä matkustajien että miehistön hyvinvointia.

• Matkustajat saavat nauttia myös entistä hiljaisemmasta lennosta. Rolls Roycen erityisesti Airbusille suunnittelemat uudet moottorit alentavat meluastetta sekä koneen sisä- että ulkopuolella.

• Business-luokan naismatkustajia varten on oma naistenhuone, josta löytyy esimerkiksi kosmetiikkaa ja hygieniatarvikkeita.

Finnairin ensimmäinen kaukolento uudella A350 XWB -koneella lennetään 21.11. Shanghaihin.

Finnair A350 press kit: http://bit.ly/1P3m0UV
Finnair: http://www.finnair.com