Finnairin ensimmäisen Airbus A350 XWB -koneen vastaanottoseremonia on 7.lokakuuta; kaukolennot aloitetaan 21. marraskuuta

Finnair toivottaa ensimmäisen Airbus A350 XWB -koneensa tervetulleeksi laivastoonsa Toulousessa Ranskassa järjestettävässä vastaanottotilaisuudessa 7.10.2015. Finnair on tilannut yhteensä 19 Airbus A350 XWB -konetta, jotka toimitetaan vuosina 2015-2023.

Finnairin ensimmäinen kaukolento uudella A350 XWB -koneella lennetään 21.11. Shanghaihin. Seuraavat A350 kaukolentokohteet ovat Peking, Bangkok, Hong Kong ja Singapore. Lisäksi Finnair vie uuden koneen New Yorkiin.

"Odotamme innolla uuden koneen liittymistä laivastoomme ja sen esittelemistä asiakkaille", sanoo Finnairin operatiivinen johtaja Ville Iho. "Ensimmäisten viikkojen ajan koneella lennetään henkilökunnan perehdytyslentoja - ensimmäiset kaupalliset lennot lennämme 9.10. Amsterdamiin ja Osloon."

Finnairin on tehnyt joitain muutoksia A350-kaukolentojensa aloitukseen. Tämä johtuu pienistä muutoksista ensimmäisten koneiden odotetussa toimitusaikataulussa, lentävän henkilökunnan perehdytyslento-ohjelman tarpeista ja muista operatiivisista syistä. Finnair haluaa tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen uudessa koneessa, ja lentojen aloitusaikataulua on siksi hieman siirretty aiemmin kerrotusta.

"Yhdeksäntoista uuden koneen tuominen laivastoomme kahdeksan vuoden aikana on valtava projekti, ja olemme huomioineet projektin vaatiman joustavuuden niin valmistautumisessa kuin A340-koneiden poistumissuunnitelmassa. Näin varmistamme uusien koneiden sujuvan tuomisen osaksi kaukolentolaivastoamme", sanoo Ville Iho.

Lisätietoja: Finnair Media Desk, puh 09 818 4020, comms@finnair

Finnair: http://www.finnair.com