Finnairin mobiilisovellus sai kansainvälisen Red Dot -palkinnon

Finnairin mobiilisovellus on saanut kansainvälisen Red Dot -designpalkinnon Communications design -kategoriassa. Finnairin mobiilisovellus toimii matkustajan apuna matkan eri vaiheissa: sen kautta voi muun muassa varata lentoja, tehdä lähtöselvityksen ja seurata Finnair Plus -pisteiden saldoa.

Finnair on kehittänyt sovelluksen yhdessä suomalaisen teknologiatalon Reaktorin kanssa, joka on Finnairin kumppani myös Finnairin A350-koneiden lennonaikaisen Nordic Sky -viihdejärjestelmän ja wifi-portaalin kehittämisessä. Sovellus on saatavilla iOS- ja Android-laitteille, ja se on palkittu aiemmin tänä vuonna myös hopeamitalilla European Design Awards -kilpailun mobiilisovellus-kategoriassa.

"Olemme iloisia tästä tunnustuksesta, joka on osoitus siitä, että digitaalisten palveluidemme kehitystyö on oikeilla raiteilla", sanoo Finnairin Direct Business -liiketoiminnasta vastaava johtaja Jaron Millner. "Tärkein tavoitteemme mobiilisovelluksen kehityksessä on ollut tehdä matkustuskokemuksesta mahdollisimman sujuva. Vahva panostus designiin oli meille itsestäänselvyys heti alusta asti, ja yhdessä Reaktorin kanssa olemme pyrkineet tekemään sovelluksesta sellaisen, että eri toiminnot todella tekevät matkustamisesta helpompaa."

"Finnair teki rohkean päätöksen lähtiessään uudistamaan asiakaskokemusta kokonaisvaltaisesti, ja on tässä monia muita alan toimijoita edellä. Lentoalan ekosysteemi on edelleen hyvin sulkeutunut verrattuna muihin aloihin, ja asiakaskeskeinen palvelusuunnittelu on alalla vielä lapsenkengissä. Me haluamme omalta osaltamme kannustaa alaa eteenpäin, ja tämä tunnustus varmasti auttaa siinä", sanoo Konsta Hansson, Reaktorin lentoalan liiketoiminnasta vastaava johtaja.

Red Dot -designpalkinto palkitsee eri tuotteita parhaasta designista, ja sen tuomaristo koostuu 26 muotoilualan arvostetusta asiantuntijasta.

Viimeisin versio Finnairin mobiilisovelluksesta saatavilla täällä:

Apple Store: https://itunes.apple.com/fi/app/finnair/id933867978?l=fi&mt=8
Google Play Androidille: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.finnair

www.finnair.fi, www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi