Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Finnair Oyj                         Pörssitiedote                       22.9.2017 klo 10.00

Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimetty seuraavat henkilöt: ylijohtaja Pekka Timonen, työ- ja elinkeinoministeriö; toimitusjohtaja Heikki Kyöstilä; ja sijoitusjohtaja Mikko Mursula, Ilmarinen. Lisäksi nimitystoimikuntaan kuuluu Finnairin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen.

Finnairin vuoden 2013 varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti nelijäseninen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on pysyvä elin yhtiön hallinnossa. Toimikunnan kokoonpanoa ja toimintaa on kuvattu tarkemmin Finnairin internetsivuilla https://investors.finnair.com/fi/governance .

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa 31.1.2018 mennessä yhtiön hallitukselle ehdotuksensa esitettäväksi varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja one world-allianssin jäsen. Vuonna 2016 Finnairin liikevaihto oli 2 317 milj. euroa ja matkustajamäärä lähes 11 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.