Finnairin yrityskauppa American Express Global Business Travelille toteutui, SMT Oy osaksi GBT:tä

Finnair on tänään toteuttanut yrityskaupan liikematkatoimisto SMT Oy:n myynnistä American Express Global Business Travelille (GBT). SMT on ollut osa GBT:n kumppaniverkostoa jo 27 vuoden ajan, ja yrityskauppa vahvistaa entisestään GBT:n palveluita ja mahdollisuuksia Pohjoismaissa.

"Tämä on hieno askel liiketoiminnallemme ja asiakkaillemme Suomessa ja muualla", kertoo GBT:n Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan alueen toimitusjohtaja Elyes Mrad. "Yritykset ja yhteisöt Suomessa ja ympäri maailmaa hyötyvät jatkossakin SMT:n paikallistuntemuksesta sekä GBT:n globaalista ulottuvuudesta.  Toivotamme SMT:n työntekijät tervetulleeksi - yhdessä teemme upeita asioita tulevina vuosina.”

SMT perustettiin vuonna 2013 kahden suurimman suomalaisomisteisen liikematkatoimiston, Arean ja Suomen Matkatoimiston, yhdistyessä. Yritys tarjoaa liikematka-, kokous- ja tapahtumapalveluita Suomessa.  SMT on ottanut käyttöön yhä asiakaskeskeisemmän toimintatavan, jota ohjaa intohimo asiakaspalveluun ja suomalaisen markkinan tuntemukseen.

SMT:n toimitusjohtaja Kirsi Paakkari jatkaa tehtävässään yrityskaupan jälkeen. "SMT:n strateginen tavoite on olla johtava liikematka-, kokous- ja tapahtumapalveluita tarjoava yritys Suomessa. Yhdistyminen GBT:n kanssa vauhdittaa tavoitteemme toteutumista. Dynaaminen liiketoimintamalli yhdistettynä GBT:n resursseihin tekee meistä entistä voimakkaamman ja tehokkaamman liikematkakumppanin yritykselle ympäri Suomen", hän kertoo.

Lisätietoja medialle:

Martin Ferguson