IAU:n lakkouhka väistyi, Finnair ei joudu perumaan lentojaan

Ilmailualan Unionin tukilakko, jolla olisi ollut merkittäviä vaikutuksia muun muassa Finnairiin ja sen alihankkijoihin, on väistynyt. Valtakunnansovittelija antoi asiassa viime yönä sovintoesityksen, jonka neuvotteluosapuolet ovat nyt hyväksyneet.

‒ Olemme helpottuneita, että neuvotteluosapuolet ovat päässeet sopimukseen tässä kiistassa, jossa Finnair ei ollut osallisena. On hyvä, että Finnairin kymmenettuhannet asiakkaat voivat nyt huojentuneita valmistautua ensi viikon lennoille vailla huolta mahdollisesta lakosta, toteaa Finnairin operatiivinen johtaja Ville Iho. ‒ Pahoittelemme tästä tilanteesta asiakkaillemme aiheutunutta epävarmuutta. Onneksi lakon uhka on nyt väistynyt.

Asiakkaat, jotka ovat vaihtaneet lentojaan lakonuhan vuoksi, voivat halutessaan muuttaa lentonsa takaisin alkuperäisille päiville. Muutokset on tehtävä ennen nyt voimassa olevan lennon lähtöä. Muutoksen voi tehdä soittamalla Finnairin asiakaspalveluun numeroon 010 80 40 60 (auki 24/7) tai lipun myyneeseen matkatoimistoon. Autamme asiakkaitamme myös Twitterissä ja Finnairin Facebook-sivuilla. Pahoittelemme, että asiakaspalvelumme voi olla ruuhkautunut.

Finnairin infosivut: http://www.finnair.fi/info
Finnairin asiakaspalvelu Twitterissä: http://www.twitter.com/finnairhelps