Jaakko Schildt Finnairin Operatiivisen yksikön johtajaksi

Finnair Oyj            Pörssitiedote              23.2.2016 klo 11.30

Finnair on nimittänyt Operatiivisen yksikkönsä vetäjäksi ja johtoryhmän jäseneksi MBA, insinööri Jaakko Schildtin, s. 1970. Schildt on toiminut vuosina 2014–2016 Thomas Cook Group Airlinesissa lentoliikenteen operatiivisissa johtotehtävissä. Hän aloitti syyskuussa 2014 konsernin huoltotoiminnoista vastaavana johtajana ja on toiminut syyskuusta 2015 lähtien Thomas Cook Airlines UK:n vastuullisena johtajana. Aiemmin Schildt on toiminut muun muassa Finnair Tekniikan johtajana sekä SAS-konsernin eri johtotehtävissä.

Schildt aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 16.8.2016. Toistaiseksi sitä hoitaa tehtävän nykyinen haltija Ville Iho tulevan uuden tehtävänsä ohella. Iho on Finnairin uudessa organisaatiossa strategiasta ja resurssienhallinnasta vastaava johtaja.

Finnairin uusi, kasvustrategiaa tukeva organisaatio aloittaa toimintansa 1.3.2016 senmukaisena kuin yhtiö ilmoitti 16.2.2016 pörssitiedotteella: http://www.finnairgroup.com/media/media_7.html?Id=xml_2112186.html.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2015 Finnairin liikevaihto oli 2 324 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa 4 800 henkilöä. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.