Kolmen Embraer 190 -lentokoneen myynti- ja takaisinvuokraus on toteutunut

Finnair solmi 19.12.2014 aiesopimuksen kolmen Embraer 190 -lentokoneen myynnistä ja takaisinvuokrauksesta GOAL German Operating Aircraft Leasing GmbH & Co. KG:n kanssa. Järjestely on nyt toteutunut. Järjestelyn arvo nykyisillä markkina-arvoilla oli noin 60 miljoonaa euroa, eikä sillä ole merkittävää vaikutusta Finnairin vuoden 2015 liiketulokseen.

Finnairin ja GOAL:n väliset vuokrasopimukset koneista päättyvät keskimäärin kahdeksan vuoden jälkeen. Järjestelyyn sisältyviä lentokoneita operoi Finnairin osakkuusyhtiö Flybe Finland, jolle Finnair edelleenvuokraa lentokoneet Flybe Finlandille.

Järjestelystä saatavat varat käytetään Finnairin lähivuosien laivastoinvestointien rahoittamiseen. Finnair on tilannut yhteensä 19 A350 -lentokonetta.

Finnairin operoimien ja omistamien koneiden lista löytyy kokonaisuudessaan yhtiön internetsivuilta www.finnairgroup.com.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com