Kuuden ATR 72 -lentokoneen myynti ja takaisinvuokraus on toteutunut

Finnair Oyj       Pörssitiedote                               27.3.2015          klo 9.00

Finnair solmi 30.12.2014 Doric Asset Finance GmbH & Co. KG:n kanssa aiesopimuksen kuuden ATR 72 ‑lentokoneen myynnistä ja takaisinvuokrauksesta. Järjestely on nyt toteutunut.  Järjestelyn arvo oli noin 80 miljoonaa euroa ja sillä on noin 30 miljoonan euron positiivinen vaikutus Finnairin vuoden 2015 liiketulokseen.

Vuokrasopimukset koneista päättyvät keskimäärin kahdeksan vuoden jälkeen. Järjestelyyn sisältyviä lentokoneita operoi Finnairin osakkuusyhtiö Flybe Finland, jolle Finnair edelleenvuokraa lentokoneet Flybe Finlandille.

Järjestelystä saatavat varat käytetään Finnairin lähivuosien laivastoinvestointien rahoittamiseen. Finnair on tilannut yhteensä 19 A350 XWB -lentokonetta.

Finnairin operoimien ja omistamien koneiden lista löytyy kokonaisuudessaan yhtiön internetsivuilta www.finnairgroup.com.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com