Lentäjien neuvotteluille lisäaika

Finnairin ja Suomen liikennelentäjäliiton (SLL) välisten, työllisyys- ja kasvusopimuksen mukaisten säästöneuvottelujen takaraja oli tänään 13.6. Osapuolilla on halua yrittää päästä lähemmäs säästötavoitteen mukaista ratkaisua, joten neuvotteluille on päätetty ottaa lisäaika.

- Ratkaisua on haettu pääasiassa palkkausjärjestelmään ja tehokkuuteen liittyvistä elementeistä. Lähentymisestä huolimatta emme ole neuvotteluissa vielä löytäneet 17 miljoonan euron säästötavoitteen mukaista ratkaisua. Halusimme antaa neuvotteluille lisäaikaa, koska edistymistä on tapahtunut ja toivomme, että ratkaisu on vielä saavutettavissa. Mikäli säästöt saavutettaisiin, olisimme valmiit tarjoamaan lentäjille jopa kahden vuoden irtisanomissuojaa, sanoo Finnairin operatiivinen johtaja Ville Iho .

Finnair media desk, +358 9 818 4020, sähköposti comms(a)finnair.com
Finnair:  http://www.finnair.com