Muutos Finnair Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Finnair Oyj     Pörssitiedote     16.3.2017 klo 15.28

Finnair Oyj on tänään luovuttanut yhteensä 180 904 hallussaan olevaa omaa Finnairin osaketta konsernin osakepohjaisen vuosien 2014–2016 kannustinjärjestelmän piirissä olleille yhtiön 38 avainhenkilölle kannustinpalkkiona.

Lisätietoja vuosien 2014–2016 osakeperusteisesta kannustinjärjestelmästä on esitetty Finnairin vuoden 2016 Palkka- ja palkkioselvityksen sivulla 4.

Osakkeiden luovutuksen jälkeen Finnairilla on hallussaan 440 707 omaa osaketta.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja one world-allianssin jäsen. Vuonna 2015 Finnairin liikevaihto oli 2 255 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa 4 800 henkilöä. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.