Norra-yrityskauppa saatiin päätökseen

Finnair Oyj      Pörssitiedote     30.11.2015 klo 14.15

Yrityskauppa, jossa Finnair myy 60 % Nordic Regional Airlines AB:n osakkeista StaffPoint Holding Oy:lle ja Kilco Oy:lle, on toteutunut tänään. StaffPointin omistusosuus yhteisyrityksestä on 45 %, Kilcon 15 % ja Finnairin 40 %.

Finnair on julkaissut kaupasta pörssitiedotteet 4.11.2015 ja 19.11.2015.

Finnair Oyj

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden lentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja one world-allianssin jäsen. Vuonna 2014 Finnairin liikevaihto oli 2 400 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa lähes 4 500 henkilöä. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.