oneworld connect avaa pienemmille lentoyhtiöille oven maailman johtavaan allianssiin

oneworld-allianssi on esitellyt uuden jäsenyysohjelman, joka tarjoaa pienemmille lentoyhtiöille mahdollisuuden liittyä osaksi oneworld-allianssia. oneworld connect mahdollistaa entistä laajemman kansainvälisen verkoston tarjoamisen asiakkaille.

oneworld connect on ensimmäinen uusi jäsenohjelma sitten oneworldin perustamisen jälkeen. Ensimmäinen lentoyhtiö oneworld connect -ohjelmassa on Fiji Airways. oneworld neuvottelee muiden ohjelmasta kiinnostuneiden lentoyhtiöiden kanssa Amerikassa, Aasian ja Tyynenmeren alueella ja Euroopassa.

Jokaisella oneworld connect -jäsenellä tulee olla vähintään kolme oneworldin jäsentä sponsoreinaan, jotta yhtiö voidaan ottaa ohjelman jäseneksi. Fiji Airwaysin alkuperäisiä sponsoreina ovat oneworldin perustajajäsenet American Airlines, British Airways, Cathay Pacific ja Qantas. Qantas toimii lisäksi Fiji Airwaysin mentorina oneworld connect –ohjelman käyttöönoton ajan.

American Airlinesilla, Cathay Pacificilla ja Qantasilla on jo kanta-asiakkuus- ja code-share-yhteistyö Fiji Airwaysin kanssa. British Airways ja Fiji Airways neuvottelevat mahdollisesta kahdenvälisestä yhteistyöstä.

oneworldin lehdistötiedote on luettavissa kokonaisuudessaan oneworldin nettisivuilta.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi