Pekka Vähähyyppä Finnairin uudeksi CFO:ksi

Finnair Oyj                                    Pörssitiedote 17.4.2015 klo 9.33

Finnairin uudeksi talousjohtajaksi ja johtoryhmän sekä johtokunnan jäseneksi on nimitetty kauppatieteiden maisteri, eMBA Pekka Vähähyyppä. Hän seuraa tehtävässä Erno Hildéniä, joka jättää Finnairin 30.4.2015.

Pekka Vähähyyppä toimii tällä hetkellä Stockmannin CFO:na, ja hän on työskennellyt Stockmann-konsernissa vuodesta 2000 lähtien. Sitä ennen hän toimi talous- ja rahoitushallinnon johtotehtävissä muun muassa Nestlén pohjoismaisissa tytäryhtiöissä, OKO-Venture Capitalissa ja A-lehdissä.

– Pekka Vähähyypällä on pitkä ja monipuolinen kokemus useista kuluttajatoimialoista sekä vähittäiskaupan alalta. Aikaisemmissa tehtävissään Pekka on hankkinut vahvan osaamisen taloushallinnon eri osa-alueilta sekä muutosjohtamisesta ja yritysjärjestelyistä, toteaa Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo.  – Toivotamme Pekka Vähähyypän lämpimästi tervetulleeksi Finnairiin ja johtoryhmäämme. Uskomme hänen kuluttajamarkkinatuntemuksensa täydentävän hyvin osaamistamme.

Vähähyyppä aloittaa uudessa tehtävässään Finnairissa 17.8.2015. Talousjohtajan tehtävää hoitaa siihen asti tilapäisesti yhtiön rahoitusjohtaja Mika Stirkkinen.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com