Pekka Vauramosta oneworldin ohjausryhmän puheenjohtaja

Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo on nimitetty kansainvälisen one world-lentoyhtiöallianssin toimitusjohtajista koostuvan ohjausryhmän (Governing Board) puheenjohtajaksi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi. Vauramo otti roolin vastaan tänään one worldin kokouksessa Meksikon Cancunissa, jonne ilmailualan johtajat ovat kokoontuneet huomenna alkavaan IATA:n (International Aviation Transportation Association) vuosikokoukseen.

one world-yhtiöiden toimitus- ja pääjohtajista koostuva ohjausryhmä määrittelee one worldin vision ja päättää allianssin jäsenistä, rakenteesta ja strategisista tavoitteista. Puheenjohtajana Vauramo johtaa hallituksen kokouksia, valvoo allianssin hallintoa ja tekee läheistä yhteistyötä oneworldin toimitusjohtajan Rob Guerneyn ja allianssin johtoryhmän kanssa.

“Uusi rooli on minulle suuri kunnia. one world on toiminut kohta kaksikymmentä vuotta, ja jatkossa panostamme entistäkin vahvemmin siihen, miten voimme parhaiten palvella maailmanlaajuista asiakaskuntaamme”, Vauramo sanoo.

one world on maailman johtavista lentoyhtiöistä koostuva allianssi, joka on sitoutunut tarjoamaan korkealaatuista palvelua ja mukavuutta paljon matkustaville kansainvälisille asiakkaille. Jäsenyhtiöinä ovat airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LATAM Airlines, Malaysia Airlines, Qantas, Qatar Airways, Royal Jordanian, S7 Airlines ja SriLankan Airlines.

Yhdessä one world-yhtiöt:

• Lentävät yli tuhannelle lentokentälle yli 150 maassa; päivittäisiä lähtöjä on noin 14 000.
  • Kuljettavat noin 550 miljoonaa matkustajaa vuodessa yhteensä noin 3500 lentokoneen laivastollaan.
  • Tuottavat 130 miljardin Yhdysvaltain dollarin liikevaihdon.

one world-allianssi tarjoaa jäsenyhtiöidensä asiakkaille laadukkaan ja saumattoman matkustuskokemuksen ja useita etuja paljon lentäville kanta-asiakkaille. Yhtiöiden kanta-asiakkaat voivat kerätä ja käyttää pisteitä ja maileja koko one world-verkostossa, ja Emerald- ja Sapphire-tasoasiakkailla on käytössään yli 650 loungea maailman eri lentokentillä.

one world-allianssi on saanut useita alan tunnustuksia. Vuonna 2016 se voitti seuraavat tunnustukset: Flightstats Airline Alliance On-Time Performance Service Award lentojen täsmällisyydestä neljättä vuotta peräkkäin, Business Traveller -lehden Best Airline Alliance 2016 jo neljältä peräkkäiseltä vuodelta ja World Travel Awards, World’s Leading Airline Alliance 2016, neljätoista vuotta peräkkäin.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com